Noul Opel Agila, oficial

Noul Opel Agila, oficial

E vremea modelelor de oras. Dupa ce acum fix o saptamana se lansa intr-un spectacol monumental Fiat 500, Opel nu se lasa mai prejos si ne prezinta noua generatie a mini-ului Agila.

De fapt, noul Agila nu este o noutate absoluta, deoarece Automarket v-a mai prezentat modelul german acum cateva saptamani, in fotografii care faceau avanpremiera lansarii. Acum avem insa informatiile oficiale si un set de fotografii foarte bine pus la punct.

In primul rand, trebuie spus ca noul Agila este cu 20 de centimetri mai lung si cu 6 centimetri mai lat decat generatia pe care o inlocuieste. In inaltime, modelul vandut pana acum in 440.000 de exemplare in toata lumea a pierdut insa 7 centimetri. Din punctul de vedere al designului, se observa inca de la start faptul ca Opel marseaza pe acelasi drum stilistic, cel inceput o data cu noul Corsa.

Nici interiorul nu a scapat adaptarii la cerintele moderne de design, astfel ca cei care isi vor comanda noul Agila vor beneficia de o pozitie inalta la volanul reglabil pe inaltime, de comenzi pe volan si de o plansa de bord simpla. Un amanunt inedit este pozitionarea in afara bordului a cadranului turometrului. Nu lipsesc multiplele locuri de depozitare – foarte utile in conditiile in care portbagajul ajunge la doar 225 de litri, cu posibilitatea de urcare inspre 1050 de litri prin rabatarea banchetei posterioare.

‘Noul Agila are o imagine interesanta care se incadreaza perfect in noua gama Opel. Doi ochi simpatici si o grila care parca zambeste determina un aspect simpatic.
Cu a doua generatie Agila avem un obiectiv ambitios. Vrem ca cel mai mic model al nostru sa devina si mai fascinant fara a-i compromite particularitatile functionale’, spune Uwe Muller, designerul responsabil de crearea noului model.

Si pentru ca succesul nu se poate sustine fara motive serioase, Opel a decis sa inaugureze doua noi motoare pe benzina pe Agila. Acestea sunt produse direct prin colaborarea cu Suzuki: unul cu trei cilindri de 1.0 litru (65 CP, 165 km/h) si unul cu patru cilindri de 1.2 litri (86 CP, 174 km/h, 11.9 secunde pentru 0-100 km/h). Ele sunt cuplate la transmisii manuale cu cinci trepte sau, optional, in cazul versiunii de 1200 cmc, la o cutie automata cu patru trepte. Iubitorii consumurilor mici si ai diesel-urilor in general se pot baza pe motorul turbodiesel common-rail de 1.3 litri dezvoltat de GM si utilizat deja pe Corsa si pe Astra. Acesta scoate 75 CP si 190 Nm si ajunge la 162 km/h viteza maxima.

In ceea ce priveste siguranta, noul Agila beneficiaza in standard de ABS, airnaguri frontale si laterale duble, puncte de ancorare Isofix, servodirectie adaptata vitezei de rulare si inchidere centralizata.

Preturile anuntate de Opel pentru Europa incep de la 10.200 de euro si continua pana la versiunea de top, Enjoy, a motorului 1.3 CDTI (13.830 euro).



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase