Noul Touareg se simte bine prin râpe

3Comentarii
Noul Touareg se simte bine prin râpe
CIOLPANI – Zece Volkswagen Touareg, modelul nou, au aşteptat vineri invitaţi ai VW din toată ţara, pentru a le observa şi testa capacităţile în condiţii extreme. Unde s-a întâmplat aşa-numita „Off-road Experience”?

La circa 30 de kilometri nord de Bucureşti, lângă o balastieră. De dimineaţă, gazdele şi-au întâmpinat invitaţii într-un cort amenajat special pentru această ocazie. Şi după o gustărică, un cuvânt de deschidere şi un instructaj cu privire la gestionarea problemelor ce se pot ivi în condiţii de teren accidentat, s-a trecut la treabă.
Cele zece Touareg-uri s-au îndreptat, în coloană, spre un circuit extrem, imaginat de către gazde tocmai cu scopul de a le demonstra şi celor mai cârcotaşi că noul Touareg se simte bine şi pe coclaurile cele mai desfundate. Urcări şi coborâri de 45 de grade, înclinări laterale, şanţuri, toate pe un teren în care pământul avea deja valenţe de nisip, în urma zdrobirii sale repetate de către bolizii VW. Şi, parcă pentru a demonstra cât de înşelător poate fi un teren cu valenţe nisipoase, un Touareg cu cutie manuală a rămas împotmolit, după o coborâre abruptă. A fost nevoie ca echipele de asistenţă VW să ia lopeţile şi să degajeze terenul pentru ca maşina să se urnească din loc. Merită subliniat că cei de la Volkswagen au echipat maşinile testate cu cauciucuri de asfalt. Cu toate acestea, în ciuda înclinărilor extreme faţă-spate sau stânga-dreapta, aveai senzaţia că te afli într-o barcă, graţie suspensiilor pneumatice. Iar reductorul ce asigura o distribuţie a greutăţii maşinii faţă – spate 50%-50% îţi dădea o reală senzaţie de siguranţă…

Îmbunătăţiri tehnice
Ce are în plus noul Touareg faţă de versiunea precedentă? Are peste 2.300 de componente reproiectate, partea din faţă amplu modificată, cu o nouă grilă de radiator şi faruri cu o formă mai expresivă.
ABSplus. Acest dispozitiv reprezintă o noutate mondială. Face parte din echiparea standard. Rolul său este acela de a scurta distanţele de oprire ale Touareg-ului cu până la 20% pe suprafeţe cu aderenţă precară.
FrontScan. Un radar controlează distanţa faţă de automobilul ce rulează în faţă, iar sistemul frânează şi accelerează automat, menţinând o distanţă constantă. Sistemul poate chiar opri maşina în situaţii de urgenţă.
SideScan. Funcţia sa este de asistare a manevrelor la schimbarea benzii de mers. Sistemul monitorizează zonele din lateral şi spate, iar un martor luminos situat în oglinzile retrovizoare îl previne pe şofer de un eventual risc de coliziune.
Inovaţii ESP. Vechiul sistem pneumatic de frânare a fost înlocuit cu unul hidraulic, mai eficient.
Rollover Sensor. Este un sistem care îl previne pe şofer în momentul în care autovehiculul este în situaţia de a se răsturna în lateral. În cazul unei răsturnări iminente, sunt activate automat airbagurile laterale.

Calin Corpas



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor