O noua sursa de combustil ecologic: ciupercile

Foto arhiva
S-a descoperit in padurile tropicale din Patagonia o specie de ciuperci care creste pe copaci si produce compusi chimici ce se gasesc si in motorina.

Aceasta descoperire poate constitui o noua sursa de energie ecologica, iar oamenii de stiinta incearca sa-i dezvolte potentialul de producere de carburant, informeaza www.physorg.com.

Ciuperca, numita Gliocladium Roseum, are proprietatea de a sintetiza diferite molecule formate din hidrogen si carbon care se gasesc si in motorina, drept pentru care ar putea deveni cea mai buna sursa de bio-combustibil cunoscuta. Carburantul produs a fost numit “myco-diesel“.

In padurea tropicala, ciuperca produce molecule complexe de hidrocarburi si alte molecule biologice, insa, cand cercetatorii de la Universitatea Montana au crescut-o in laborator, s-a descoperit ca poate produce un amestec de combustibil si mai asemanator motorinei.

Ciuperca poate crea “myco-diesel” direct din celuloza, principala componenta a plantelor si hartiei, ceea ce ar insemna ca se va putea renunta la o etapa costisitoare a procesului clasic de productie a combustibilului ecologic, anume, procesarea materiilor prime.
ziare.com