O stradă prea îngustă

9Comentarii
O stradă prea îngustă
Oradea – Nici nu a ieşit bine din lucrările de modernizare, că strada Primăriei este, din nou, un punct nevralgic al inftrastructurii rutiere a municipiului.

Cauza ţine de modul în care şoferii orădeni înţeleg să ocupe locurile de parcare amenajate de-a lungul străzii pe ambele părţi, astfel încât nu sunt rare situaţiile în care blochează accesul tramvaielor, spre maxima enervare a mii de clienţi ai regiei locale de transport în comun. Cum Primăria întârzie în a lua vreo măsură pentru remedierea situaţiei, chiar dacă tramvaiele sunt blocate săptămânal sub ferestrele instituţiei,  Jurnal bihorean a avut iniţiativa de a veni în ajutorul orădenilor, oferind două posibile soluţii: să fie interzisă complet parcarea pe distanţa unde spaţiul e prea strâmt sau să se tragă o dungă pe asfalt care marchează limita de siguranţă şi să se amplaseze semne care îi atenţionează pe şoferi de pericol (inclusiv scris pe asfalt): Parcaţi aproape de bordură – atenţie la tramvai!

 

Proiectu-i vinovat

Faţă de acestea, reprezentantul Primăriei care are în gestiune parcările spune că Municipalitatea este în dialog cu Poliţia Rutieră pentru remedierea situaţiei, dat fiind numărul mare de reclamaţii primite de la OTL şi de la cetăţeni. Ionuţ Şimon, şeful Serviciului Parcări din cadrul Direcţiei Patrimoniu spune că circulaţia este mai gâtuită acum, după modernizarea străzii, decât înainte, din cauza lărgirii trotuarului la 2,5 m. Din această cauză, locurile de parcare au dispărut. „Direcţia Tehnică a solicitat Poliţiei Rutiere permisiunea de a amplasa indicatoare cu „parcarea interzisă” pe partea stângă dar cererea a fost respinsă. „Creşte alarmant şi aberant numărul de maşini iar voi îngustaţi carosabilul şi luaţi din locurile de parcare?”, au răspuns poliţiştii. A fost ceva în neregulă cu proiectul”, crede şeful serviciului.

 

Pe trotuar

„Nu putem să interzicem parcarea pe partea stângă. Am pierde jumătate din locurile de parcare de pe stradă şi ştim cu toţii cât sunt de necesare”, comentează Ionuţ Şimon. Soluţia pe care acesta o susţine este una de compromis: utilizarea unei părţi din trotuarul de pe stânga ca spaţiu de parcare. „Decât să se interzică parcarea pe stânga, mai bine să facem pe partea dreaptă parcare cu plată şi să amenjăm parcarea de pe stânga şi pe o parte din trotuar. Va fi loc destul pentru pietoni. Trotuarul are acum 2,5 metri în condiţiile în care legea prevede un minim de un metru”, spune şeful serviciului.

Cristina Ghilea



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor