Şofer OTL zgârcit cu aerul condiţionat

38Comentarii
Şofer OTL zgârcit cu aerul condiţionat
Călătorii se plâng că sunt ţinuţi la saună în autobuzele OTL. Contactat de Jb, directorul Csuzi anunţă măsuri.

Orădeanul Radu Iacob ne-a sesizat o întâmplare dezagreabilă petrecută vineri pe autobuzul 21, un Volvo, în jurul orei 13:45. „Deşi era caniculă, în autobuz nu mergea aerul condiţionat. Astfel, i-am cerut şoferului să dea drumul aerului condiţionat. Am fost surprins să-l aud spunând că are ordin să nu pună în funcţiune clima! De-abia după ce am insistat, alături de alţi călători, s-a încumetat să-i dea drumul. E vorba despre autobuzul cu numărul de înmatriculare BH-09-YDX”, ne-a relatat călătorul.

Jurnal bihorean l-a contactat imediat pe directorul OTL, Csuzi Istvan, care a fost surprins să audă de asemenea probleme. „Eu sper că n-a primit un asemenea ordin. Există un contor în care se poate vedea câte ore a lăsat şoferul în funcţiune aerul condiţionat”, ne-a spus Csuzi. Jb l-a întrebat pe şeful OTL dacă există o procedură la regia locală de transport privind verificarea acestui contor. Directorul a recunoscut că o asemenea verificare nu e obligatorie. Aşadar, la OTL nu există reguli pentru stabilirea parametrilor termici după care se impune folosirea aerului condiţionat (AC) pentru călători!

Există doar o regulă conform căreia, dacă pentru a doua zi se anunţă cel puţin 27 de grade Celsius, şoferul primea obligatoriu apă minerală.

Măsuri luate pe loc

După un răgaz pe care şi l-a luat pentru a se informa între angajaţii săi cu privire la situaţia ivită pe ruta 21, Csuzi a revenit cu mai multe informaţii. „Am vorbit cu şeful de secţie şi am fost informat că, dimpotrivă, nu există o asemenea directivă privind funcţionarea AC. Luni dimineaţa, şoferul va da o notă explicativă şi vom vedea ce măsuri vor fi luate în ceea ce-l priveşte”, ne-a spus Csuzi.

Cu această ocazie, directorul OTL a mai luat o măsură. De luni, de fiecare dată când şoferii primesc apă în timpul serviciului, sunt obligaţi să dea drumul la AC pentru călători. Aşadar, de la 27 de grade în sus se va porni obligatoriu aerul condiţionat în autobuzele OTL.

Din cele spuse de către Csuzi se poate desprinde o singură concluzie: faptul că şoferul avea interese personale pentru a nu folosi AC-ul. Nu de alta, dar toată lumea ştie că funcţionarea aerului condiţionat într-un autovehicul conduce la un consum mai mare de combustibil. Iar raportările de consum se fac cum se fac…

CĂLIN CORPAŞ



38Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor