Oradea „se vinde” austriecilor

3Comentarii
Oradea „se vinde” austriecilor
Pentru prima dată în istoria sa recentă, orașul Art Nouveau al României se promovează ca destinație de turism la târgurile internaționale de specialitate.


Turismul balnear și cel de weekend – city-break, într-un oraș care își recuperează farmecul trecut și oferă servicii ieftine sunt atuurile pachetului „Oradea mare” pe care Asociaţia de promovare a turismului în Oradea se pregătește să le expună Viena, cu ocazia primului eveniment major de pe piața de turism europeană. Ferien Messe, 15-18 ianuarie, din Viena este primul târg la care va fi prezentată Oradea, urmând ca, în februarie, același pachet să fie oferit și operatorilor unguri din turism, cu ocazia târgului de la Budapesta.

„Suntem în faza finală cu documentele – broșuri și alte materiale de promovare și informare. Am ales să mergem pe mai multe teme, între care geotermalismul este prioritar. Trebuie să recunoaștem că brandul Băilor Felix este mult mai cunoscut decât cel la Oradiei. Dar mizăm pe patrimoniul Art Nouveau orădean și pe evenimentele anuale majore orădene. Apoi vom folosi poziția geografică a orașului, ca poartă de acces dinspre Vest spre Munții Apuseni. Prezentând atractiv Oradea, vrem să convingem turiștii care au ca destinație munții, să facă pauză de câteva zile și în Oradea, pentru a descoperi orașul și atmosfera sa”, spune Eduard Florea, city manager.

Edilul nu pare deranjat de faptul că o bună parte a patrimoniului arhitectural se prezintă, în continuare, lamentabil, la plasă. Spune că se mizează, în prezentarea orașului, pe ceea ce s-a reabilitat deja – Cetatea, Palatul Vulturul Negru sau alte imobile reprezentative. Apoi, apreciază că participanții la acest târg, mai ales firme din turism, vor pune Oradea în pachetele turistice ce se vor vinde în anii viitori, când va fi terminată Piața Unirii și alte palate orădene, dacă se păstrează ritmul reabilitărilor asumat de Primărie și Consiliul local.

„Turiști trebuie să înțeleagă că Oradea este o ofertă atractivă și accesibilă financiar, aflată la o aruncătură de băț de capitalele vecine, Budapesta și Viena. Acestea sunt piețele spre care ne îndreptăm”, spune Florea,

Nu pare să-l jeneze nici că Toamna Orădeană, Târgul Meșterilor Populari sau alte evenimente orădene nu sunt destul de atractive pentru a atrage măcar turiștii români din județele vecine, în condițiile în care zgîrcenia Primăriei de-a investi în distracția publică este proverbială. Apreciază că Oradea trebuie să se prezinte cu toate fețele sale și că acestea ar putea crește calitativ pe măsură ce devin mai vizibile pentru un public mai vast.
Mai apreciază că și poveștile bijuteriilor orădene de arhitectură ar putea fi atractive pentru anumite categorii de turiști. „Un jurnalist austriac, venit în vizită profesională la Oradea a remarcat prețurile foarte accesibile ale distracției în barurile și localurile din Oradea. A fost impresionat să afle că clădirea Teatrului orădean a fost construită de arhitectul Rimanóczy Kálmán Junior, după proiectul semnat de firma a doi celebri arhitecți vienezi – Ferdinand Fellner Junior șiHermann Helmer.

Greii locali, într-un ONG

Artizanii acestei prime ieșiri orădene pe piața turistică europeană sunt, deopotrivă, agenți comerciali din domeniu și instituții publice: Primăria, Eurobusiness Parc, Zona Metropolitană, Double Tree by Hilton, Hotel Ramada, Lotus Center, Turism Felix și Aqua President. „Pachetul pregătit pentru aceste târguri este primul produs pe care îl facem împreună. Din cauza timpului scurt pe care l-am avut la dispoziție, efortul financiar estimate la 10.000 euro va fi suportat, pentru început, de bugetul local”, precizează city managerul.



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor