Organizarea unei noi licitatii pentru reabilitarea Garii de Nord mai asteapta

De M. Hoster
Deocamdată, programul de reabilitare al Garii de Nord este blocat de un contract
Deocamdată, programul de reabilitare al Garii de Nord este blocat de un contract
Timişorenii mai au de aşteptat până vor coborî din tren într-o Gară de Nord civilizată, curată, aerisită şi cu scări rulante. Deocamdată, programul de reabilitare este blocat de un contract cu o societate belgiană de consultanţă care nu vrea să renunţe la înţelegerea existentă în precedentul proiect de reabilitare. Pe 29 ianuarie, la Paris, este programat un nou termen în proces.

Pentru prima dată ideea reabilitării Gării de Nord Timişoara a apărut în ianuarie 2005. De atunci nu s-a prea întâmplat aproape nimic. Proiectul trebuia să devină realitate, a fost semnat un contract cu o societate israeliană, Poldmir, şi aceasta s-a apucat, teoretic, de lucrări. Nu a părut a fi o firmă serioasă şi reabilitarea a rămas mult în urmă.

CFR a fost nevoită să ceară rezilierea contractului, iar partenerii de afaceri din acest proiect, desigur, nu au fost de acord. S-a ajuns la un proces la Paris, la Curtea Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ. Până la urmă proprietarul clădirii, compania CFR, a avut câştig de cauză şi toată lumea era fericită că se vor relua lucrările de reablitare. Cum locaţia este o pată pe obrazul unui oraş ce se doreşte european vestea nu se putea să fie mai bună.

Dar, o nouă licitaţie nu a putut fi organizată din cauza existenţei unui alt contract, de această dată de consultanţă, legat de cel cu firma israeliană. Societatea care obţinuse acel contract, belgienii de la Transurb Tehnirail, nu au fost dispuşi să renunţe la acel contract. Şi, iată, s-a ajuns la un nou proces, la aceiaşi Curte Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ.

În această lună este programat un nou termen în acest proces. “Pe data de 29 ianuarie, la Paris, este stabilit un nou termen în acest proces”, am aflat de la Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură, societatea care deţine Gara de Nord Timişoara.

Nu ştim dacă acest termen va însemna şi acordarea unei rezoluţii în procesul dintre cele două părţi, dar vestea bună este că Guvernul a pus deoparte 10 milioane de euro pentru reabilitarea locaţiei. Deci, bani există, acum mai rămâne de organizat licitaţia pentru stabilirea firmei ce se va ocupa de reabilitare. Primarul Nicolae Robu spunea că este posibil ca şi o firmă locală să se ocupe de proiect. Măcar aşa am avea pe cine să tragem la răspundere…



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !