Originalitate, somptuozitate, sublim în „White bizantine”

Originalitate, somptuozitate, sublim în „White bizantine”
A pus în dialog somptuozitatea Bizanţului cu conceptul de rochie de mireasă.


Designerul Cristina Edu s-a inspirat în realizarea lucrării de licenţă din arta şi arhitectura bizantină.

„Am optat pentru această sursă de inspiraţie pentru modul în care redă vizual formele somptuoase în acord cu spiritul transcedental, pentru a exprima ideea de sublim. Atmosfera somptuoasă a Bizanţului în dialog cu conceptul rochiei de mireasă reflectă cel mai bine ideea celui mai important moment din viaţa unei femei, acela al nunţii. În tot ceea ce este specific vestimentaţiei şi esteticii momentului căsătoriei sunt întruchipate câteva elemente definitorii pe care le-am regăsit şi în cultura şi arta imperiului bizantin, şi anume, din punct de vedere vizual – ideea de somptuozitate, de preţiozitate, iar din punct de vedere spiritual ce reflectă uniunea divină şi miraculoasă dintre două suflete ce îşi unesc destinele pentru eternitate”, consideră designerul.

Personalitate aristocratică

„Piesele vestimentare conturează o tipologie feminină cu un spirit învăluit de o personalitate puternică, magnetică, aristocratică, care trăieşte clipele vieţii cu un suflu demn de apropierea frumuseţii transcedentale. Prin sculpturalitate, simplitatea croiului, pusă în valoare prin accente strălucitoare, care exprimă valoarea şi bogăţia imperială bizantină, colecţia pret-a porte «White bizantine» sper să aducă o notă de originalitate în contextul contemporan al modei”, a spus designerul Cristina Edu.

Cristina Edu este deja un nume în designul vestimentar. Ea a ales iniţial să facă studii în Ştiinţe juridice, dar a condus un business de succes în domeniul modei- un salon de rochii de mirese. Ea s-a remarcat în special în fashion cu prilejul unui concurs de miss care a avut şi o parte caritabilă. Creația de debut a fost o rochie de mireasă cusută din dantelă franțuzească, cu pietre și mărgele sub marca Swarowsky Elements (cusute manual), tullul fin în combinație cu mătasea au fost baza pentru 60 de elemente florale, toate îmbinate manual, bucată cu bucată. Cristinei Edu, mamă, la rândul ei, a oferit atunci rochia spre licitaţie, beneficiari urmând să fie doi copilaşi care aveau nevoie de tratamente.

„Mi-a creat o deosebită plăcere să pot transpune în cadrul lucrării mele de licenţă o temă bazată pe idea rochiei de mireasă, având în vedere că zi de zi de cinci ani, în cadrul atelierului de creaţie propriu mă ocup doar de creaţii pentru mireasă! Este vorba de idealul pentru iubirea umană desăvârşită transpus în pasiunea pentru modă şi rochia de mireasă”, spune Cristina Edu. Coordonatorii lucrării Cristinei Edu au fost asistent univ. dr. ing Olimpia Urdea şi lector univ. dr. Mihaela Tătulescu.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase