“Orizonturi Noi” va analiza planeta Pluto

“Orizonturi Noi” va analiza planeta Pluto
Prima sondă spaţială către Pluto a părăsit, cu două zile întârziere, Pământul. Întârzierea s-a datorat vremii proaste şi unei probleme survenite la sistemul de aprindere. Odată cu decolarea rachetei purtătoare Atlas 5, a început şi cea mai lungă misiune din istoria NASA.

Sonda, denumită ”Orizonturi Noi”, este cea mai rapidă navă construită vreodată de om. Sonda spaţială va ajunge la Pluto în luna iulie 2015 şi va analiza, timp de 5 luni, geologia şi geomorfologia planetei şi principalului său satelit, Charon, va determina compoziţia şi temperatura suprafeţelor şi va examina atmosfera plutonică.

”New Horizons” va mai studia şi noii sateliţi ai lui Pluto, descoperiţi de curând cu ajutorul megatelescopului ”Hubble”. Pluto este cel mai mare corp ceresc din centura Kuiper, o zonă a sistemului solar aflată dincolo de Neptun care conţine numeroşi asteroizi mari. Dincolo de centura Kuiper se întinde Norul Oort, care conţine miliarde de comete.

Originile centurii Kuiper nu sunt complet cunoscute. Simulările pe computer sugerează că aceasta s-ar fi format datorită influenţei lui Jupiter care, în stadiile sale timpurii, ar fi ejectat numeroase obiecte care însă au rămas în câmpul său gravitaţional.

Prin urmare, misiunea spre Pluto poate oferi informaţii despre formarea sistemului nostru solar. ”Explorarea lui Pluto şi a centurii Kuiper este similară unui studiu arheologic în istoria sistemului solar extern, un loc de unde putem trage concluzii asupra epocii primare a formării planetelor”, crede Alan Stern, coordonatorul principal al misiunii ”New Horizons”.