Şoseaua Morţii, semnalizată „sfios”

Şoseaua Morţii, semnalizată „sfios”
Soferii tentanti sa calce pedala pe Calea Borsului nu prea mai au cum sa vada indicatoarele. Accidentul care s-a soldat joi dimineata cu moartea instantanee a pasagerului din Audi-ul zdrobit de un copac reconfirma, în mod nefericit, renumele pe care si l-a câstigat de ani de zile Calea Borsului.

Cu atât mai mult cu cât si soferul Claudiu C. (31 ani), intrat în coma de gradul III dupa accident, a murit joi noaptea la spital. Viteza de rulare a autoturismului Audi A6 turbo înainte de impact a fost apreciata la peste 150 km/ora.

De altfel, majoritatea accidentelor grave petrecute în ultimii ani pe Calea Borsului au avut loc pe fondul circularii cu viteze excesive. Pericolul zonei respective este sporit si de autotrenurile care intra pe E 60 din parcurile auto ale firmelor de transport international.

Indiscutabil, vitezomanii poarta întreaga responsabilitate a accidentelor, ei fiind obligati prin lege sa respecte limitarile de viteza semnalizate prin indicatoarele de pe margine.
Însa, lata si întinsa, Calea Borsului ar merita o semnalizare mai putin discreta. Macar de dragul vietilor care ar putea fi salvate. Pentru ca unui conducator auto care a apucat sa intre în treapta a III-a sau a IV-a de viteza practic îi ies din câmpul vizual indicatoarele-standard din decor.

În acest sens, am mai putea nota ca în Vest portiunile periculoase sunt semnalizate mai evident, în unele locuri indicatoare de avertizare imense fiind suspendate chiar de-a curmezisul strazii.

Cristian Horgos