OTL a câştigat o finanţare internaţională de 238.000 de euro pentru proiectul de e-ticketing, cu un cost total estimat la 630.000 de euro.
Serviciul de e-ticketing înseamnă că toţi călătorii vor folosi o cartelă eletronică, activând-o la urcarea în mijlocul de transport. Iar OTL va şti în orice moment, unde şi la ce oră a urcat pasagerul. Aceste date vor putea fi folosite pentru a optimiza rutele dar şi frecvenţa curselor.
Recunoaştere internaţională
Managerul Csuzi Istvan, a explicat joi că investiţiile din ultimii ani în infrastructură, autobuze şi tramvaie noi, totalizând circa 50 de milioane de euro, au asigurat pentru OTL o carte de vizită apreciată şi în lume. Astfel, OTL a fost invitat să participe la evenimente ale Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici (UITP).
„Anul trecut am fost aleşi în Comitetul de Tramvaie al UITP. Astfel, avem acces la informaţii din cadrul UITP privind fonduri nerambursabile şi dezvoltarea transportului public. În plus, putem colabora direct cu operatori din toată lumea”, a explicat coordonatorul OTL, Csuzi Istvan.
„De pildă, prin participarea la un seminar ni s-a propus parteneriatul în proiectul ATTAC, pentru testarea programului pilot de e-ticketing, unde lider este oraşul Miskolc, din Ungaria. Proiectul a fost aprobat, iar OTL a câştigat 238.000 de euro. În câteva săptămâni vom decide câştigătorul licitaţiei din cele două firme finaliste”, a mai spus Csuzi.
Invitat în Dubai
Dealtfel, acesta a şi participat recent, la al 59-lea Congres al Transportatorilor Publici, organizat în Dubai. „Am fost singurul din delegaţie care a fost invitat la o masă rotundă pe tema transportului în comun din Europa de Est. A fost o mândrie ca Oradea să aibă reprezentant alături de metropole precum Moscova”, a mărturisit Csuzi.
Iar perspectivele deschise în Dubai l-au ambiţionat pe şeful OTL să fixeze ca obiectiv dublarea numărului călătorilor până în 2025.
Iar Csuzi a şi explicat cum ar putea ajunge OTL să transporte zilnic 300.000 de călători. Şi anume, prin integrarea operatorilor privaţi de transport din Zona Metropolitană, dar şi prin restricţionarea posibilităţii parcării în zona centrală. „Administraţia locală ar putea descongestiona traficul din zona centrală prin introducerea de parcări adiacente, apropiate de staţii OTL”, a apreciat Csuzi Istvan.
Premii de Paşte
Tot în cadrul conferinţei de presă, directorul OTL a confirmat că toţi angajaţii au primit câte un premiu de Paşte în valoare de 500 de lei, ca şi o compensaţie pentru faptul că anul acesta nu li s-au indexat salariile.
Bonusul a fost negociat cu sindicatul iar efortul total al OTL s-a ridicat la 325.000 lei.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!