Discuţii aprinse marti, în plenul Consiliului Judeţean. Subiectul, cât se poate de neobişnuit: programul judeţean de transport public al persoanelor. Totul a plecat de la un proiect de Hotărâre, prin care aleşilor judeţeni li se cerea votul pentru modificarea programului judeţean de transport.
Portavocea OTL
Consilierul judeţean PNL Viorel Pop a fost cel care a avut obiecţii la modificările pe care Consiliul Judeţean urma să le ofere. În calitatea sa de director tehnic la OTL, Pop s-a arătat deranjat de cursele judeţene care, a arătat el, îngreunează traficul, şi aşa dificil la ore de vârf, din Oradea. „Nu există acordul OTL, cel puţin din ştiinţa mea”, a spus Pop, atenţionând că prin modificarea programului judeţean de transport „adunăm toate autobuzele în Centrul Oradiei, mai ales dimineaţa”. Directorul OTL nu a nominalizat o cursă anume care îl deranjează. Pop a vorbit la modul general, arătându-se incomodat de cursele care fac concurenţă OTL în Oradea. Însă, din cele cinci modificări operate la programul judeţean de transport, patru au vizat curse de Oradea: Şerghiş-Oradea, Oradea – Tăşat, Miheleu – Oradea, Oradea – Salonta.
Ironicul Ţîrle
Preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Ţîrle, a ţinut să-i dea repede peste nas ex-colegului său din PNL, Viorel Pop. „Apreciez sincer poziţia dumneavoastră, ca director tehnic al OTL şi voi propune domnului primar Ilie Bolojan să vă dea o primă de Crăciun. Dar nu sunt de acord cu dumneavoastră”, a spus Ţîrle, care a vorbit în continuare despre necesitatea încurajării operatorilor de transport persoane din judeţ, în dauna piraţilor. De altfel, Ţîrle nu crede că OTL ar putea prelua pasagerii acestor curse, de la marginea oraşului spre diferitele destinaţii ale acestora din oraş. Invitat să vorbească, funcţionarul care se ocupă de transporturi în cadrul aparatului CJ Bihor a arătat că există şi o problemă socială: dacă aceste curse judeţene ar fi obligate să-şi lase pasagerii la marginea oraşului, aceştia ar trebui să cheltuie un ban în plus şi pe biletele şi abonamentele OTL.
Pedelistul Ionel Avrigeanu a simţit că e momentul să arate şi el cu degetul spre Primărie. Până când OTL nu va avea staţii de debarcare cu copertine şi bănci, societatea locală de transport nu poate emite pretenţia pentru exclusivitate în Oradea, a arătat Avrigeanu. Liberalul Florin Birta a simţit şi el nevoia să ia apărarea OTL, afirmând că trebuie să se ţină cont şi de investiţiile făcute de societatea locală în tramvaie şi autobuze. „30 milioane de euro s-au băgat doar în tramvaie”, a subliniat Birta.
În cele din urmă, doar trei consilieri PNL nu au votat modificările pe transporturi, propuse de Executivul CJ.
Transporturi în Bihor
Modificările la programul de transport public, votate de Consiliul Judeţean:
1. Traseul 013 Oradea – Şerghiş – suplimentare cu 1 cursa şi prelungirea a 2 curse până la Fâşca, în vederea transportului elevilor din localitate la unităţile de învăţământ din Oradea şi retur.
2. Traseul 067 Oradea – Tăşad Goila – modificarea orelor de circulaţie pentru o mai buna acordare cu programul de munca al navetistilor.
3. Traseul 071 Miheleu – Oradea suplimentarea cu o cursa în vederea transportului elevilor in Oradea.
4. Traseul 101 Salonta – Oradea – introducerea in graficul de circulatie a statiilor judetene de pe teritoriul municipiului Oradea aprobate de Consiliul Local Oradea
5. Traseul 188 Roit – Salonta – introducerea unei noi statii in localitatea Bicaciu in vederea imbarcarii/debarcării elevilor care frecventeaza unitatile de invatamant din Salonta.
Calin Corpas
Citiți principiile noastre de moderare aici!