Patronatele, nemultumite de absolventi

16Comentarii
Patronatele, nemultumite de absolventi
CLIMMO recomandă creşterea calităţii cursurilor de formare profesională.

Patronii sunt nemulţumiţi de calitatea absolventilor sistemului de învăţământ din Romania. Mai mult, patronatele sunt nemulţumite de calitatea forţei de muncă din România, de oferta de formare disponibilă pe piaţa românească precum şi de calitatea formatorilor.

Aceste concluzii au reieşit în urma unui sondaj realizat de Consiliul Local al IMM din Oradea (CLIMO), partener în cadrul proiectului „Profesionişti în sistemul de formare profesională din România”. În cadrul proiectului, în perioada mai -decembrie 2010, s-a derulat activitatea: „Analiza şi studiul nevoilor de formare” la nivelul judeţelor Bihor, Harghita, Mureş şi Suceava, în scopul identificării nevoilor de formare şi elaborării unor programe de formare profesională care să vină în întâmpinarea priorităţilor regionale de formare. „Activitatea a urmărit identificarea şi evaluarea percepţiilor şi atitudinilor organizaţiilor din cele patru judeţe faţă de activităţile de formare”, ne-a informat Ioan Mintaş, preşedintele CLIMMO.

Etape

Pentru atingerea obiectivelor propuse au fost parcurse două etape fundamentale: realizarea profilului social, economic şi demografic al regiunilor studiate, respectiv o analiză obiectivă şi colectarea unor date calitative şi efectuarea unui sondaj de opinie în vederea obţinerii unor date cantitative – analiză subiectivă

În vederea analizei nevoilor de formare în judeţul Bihor s-au efectuat un număr de 15 interviuri şi au fost chestionate 137 de firme. „Rezultatele obţinute ne arată că, deşi marea majoritate a organizaţiilor consideră că activităţile de formare sunt esenţiale pentru buna desfăşurare a activităţii lor, un număr ridicat tind să privească acest tip de activităţi ca nerentabile şi inaccesibile”, a precizat Ioan Mintaş.

Dacă cei mai mulţi dintre cei investigaţi, peste 40%, apreciază că pentru ca o persoană nou angajată să–şi poată desfăşura activitatea în mod eficient, la fel ca ceilalţi angajaţi, are nevoie de mai mult de 30 de zile, 30% dintre aceştia consideră că e nevoie de 15-30 de zile, iar numărul celor ce consideră că sunt necesare doar 4-7, respectiv 1-3 zile este foarte mic. Totuşi cele mai multe organizaţii alocă între 1 şi 5 zile lucrătoare activităţilor de formare, aproximativ o treime alocă între 6 şi 10 zile acestor activităţi iar 13% depăşesc pragul de 10 zile.

„Aceste rezultate recomandă luarea de măsuri de creştere a calităţii cursurilor oferite de organizaţiile care desfăşoară activităţi de formare şi proiectarea de cursuri care să adreseze problemele de comunicare intra şi inter-personale”, crede Ioan Mintaş.

D.B.



16Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor