Realizarea procesului educațional prin intermediul învăţării asistate de calculator, utilizând platforma Moodle, vine să contribuie la eficientizarea activităţii didactice şi a procesului de predare – învăţare în cadrul LT Horea Marghita.
„Sistemul tradiţional” de învăţământ este bazat pe sistemul de clase și lecții, principalele caracteristici fiind: gruparea elevilor pe clase, în funcţie de vârstă şi nivelul de pregătire; organizarea conţinutului învăţământului pe discipline distincte, cu programe proprii, eşalonate pe ani de studiu prin planul de învăţământ; organizarea instruirii pe ani şcolari cu o structură bine precizată; trecerea elevilor dintr-un an de studiu într-altul, superior, pe criteriul promovării pe baza rezultatelor şcolare; desfăşurarea activităţii după un orar, sub formă de lecţii, cu toţi elevii clasei respective.
„Această abordare «tradițională» a sistemului educațional are un șir de dezavantaje, drept consecință au fost propuse modalități «alternative» de realizare a procesului educațional prin:activităţi practice şi jocuri bazate pe interesele spontane ale elevilor; individualizarea totală a învăţământului, în condiţiile unei programe unice; desfăşurarea activităţii în clase organizate pe discipline, nu pe criteriul vârstei; organizarea activităţii pe «centre de interes»”, explică prof.dr. Remus Mircea Sabău, directorul LT Horea Marghita și expert Moodle.
În această ordine de idei, realizarea procesului educațional prin intermediul resurselor electronice vine să contribuie la eficientizarea activităţii didactice deoarece educația devine un “proces de învăţare care se bazează pe acest tip de resurse şi care permite uneia sau mai multor persoane să se instruiască pornind de la calculatorul propriu”.
Acest tip de abordare a educaţiei, în care “folosirea tehnologiilor informatice și de comunicații, precum și a mediilor pentru distribuirea materialelor didactice contribuie semnificativ la îmbunătățirea proceselor de predare, învățare, asimilare a cunoștințelor și deprinderilor și de evaluare a elevilor”, spune directorul Sabău.
Acest lucru se popate realiza utilizând beneficiile oferite de platforma Moodle, contribuind astfel la o nouă abordare a actului didactic ținând cont de inovațiile tehnologice în domeniul învățământului. „Drept rezultat, considerăm că platforma Moodle reprezintă o soluție în raport cu noile paradigme educaționale și poate fi considerată ca o alternativă de predare-învățare-evaluare în sistemul educațional actual..
.Analizând principalele aspecte didactice ale aplicării platformei Moodle în procesul educaţional am constatat că aceasta contribuie decisiv la: asigurarea unui cadru optim de instruire în procesul de predare-învățare-evaluare; eliminarea barierelor de timp şi spaţiu dintre profesor şi cel ce învaţă asigurând optimizarea procesului de învăţare; realizarea în mod eficace, dinamic și interactiv a tuturor activităţilor educaţionale, respectându-se particularitățile pedagogice ale învățării, ceea ce va contribui la creşterea performanţelor şcolare; posibilitatea realizării procesului de predare-învățare atât în mediul on-line cât și în mediul off-line, prin intermediul instrumentelor şi resurselor pe care platforma Moodle le oferă tuturor actorilor din mediul educaţional; eficientizarea comunicării între profesori,elevi şi părinţi, dar şi între şcoală şi stakeholderii acesteia a concluzionat directorul Remus Sabău.
Citiți principiile noastre de moderare aici!