Porcisteanu: Vrem sa ne aparam pozitiile la Timis Rally

De C. Onaca
Porcisteanu: Vrem sa ne aparam pozitiile la Timis Rally
Prezent la Timişoara la invitaţia clubului VSS Racing Timişoara, campionul en-titre al României la raliu, Vali Porcişteanu, a făcut o scurtă avancronică a evenimentului din week-end şi a vorbit despre bătălia pentru prima poziţie a campionatului.

– Ce înseamnă pentru tine Timiş Rally?

– Înseamnă un raliu cunoscut mie de ani buni. Ţin minte că prima oară am alergat aici în 2004, la primul meu sezon complet în campionatul naţional. Atunci pilotam o Dacia Nova şi de atunci am venit regulat aici, inclusiv la ultima ediţie cea din 2009. Probele seamănă foarte mult. Este un raliu puţin diferit faţă de celelalte şi are probe ciudate. Deşi este o etapă de asfalt însă poţi să ai surprize la aderenţă. Sunt multe porţiuni denivelate şi cu nisip pe traseu şi dacă nu eşti atent poţi să pierzi controlul. Iar dacă este şi ud traseul atunci poţi ieşi uşor în decor. Trebuie să fim foarte atenţi pentru că orice greşeală te poate costa, mai ales că ritmul la care se merge este tot mai tare. Superspeciala din centrul oraşului e un lucru bun pentru că e foarte accesibilă publicului. Este OK că are un traseu interesant, nu o învârteală pe după butoi. Sunt curios ce va ieşi.

– Unde se poate face diferenţa sâmbătă?

– Diferenţa cred că se poate face la setări, aderenţă şi dacă copilotul îşi face treaba. Probele le ştim aşa în mare, nu poţi reţine pe de rost fiecare viraj indiferent de câte ori ai mers pe ele. Poţi trece rapid de la o zonă cu aderenţă foarte bună la o zonă cu aderenţă foarte slabă. Şi dacă nu eşti atent te poţi trezi cu incidente, mai uşoare sau mai serioase. Şi vremea va fi un factor decisiv mai ales că suprafaţa poate deveni imprevizibilă. Eu unul prefer asfaltul uscat deşi mă descurc foarte bine şi pe ud, iar la Braşov am învins în condiţii de iarnă.

– Simţi o presiune în plus la volanul maşinii cu numărul 1?

– Nu am simţit deloc o presiune în plus legat de faptul că am de apărat titlul. Sunt obişnuit cu acest ritm şi să ne batem în continuare la locul I. Nivelul este foarte ridicat, ceea ce nu poate fi decât bine pentru că aşa creşti în valoare. Anul ăsta sunt 6 piloţi cu şanse la victorii de etapă şi la titlu. S-a schimbat şi materialul de concurs, toţi cei 6 au maşini de clasa 2. Am reuşit şi noi să facem pasul cu un Mitsubishi Evo 10 şi asta e cea mai importantă mişcare pentru că dacă rămâneam cu maşina de anul trecut nu avea prea mari şanse la victorie. Nu vrem să pierdem locul I; am început bine sezonul cu o victorie la Braşov. Am venit aici să ne apărăm poziţiile din clasament, dar şi să facem spectacol dacă ne permitem. Pentru că spectacol înseamnă timp pierdut, ori nu ştiu dacă îţi permiţi să cedezi secunde.

– Timişul a lipsit aproape cu desăvârşire din CRR?

– Nu este OK că Timişoara nu are piloţi în campionat. Îl ştiu pe Răducioiu, care în prima etapă a reuşit să termine deşi a fost o etapă grea. Sunt mulţi piloţi buni aici care merg la etapele locale organizate de VSS Racing şi următorul pas ar fi saltul în Naţional. Probabil că nu se găsesc bani şi nu pot veni în Naţional. Iar în ceea ce priveşte Raliu Timiş cred că locul lui este în calendar.

– Poţi face o paralelă între nivelul de acum şi cel din trecut?

– Foarte mult a crescut nivelul campionatului, deşi poate pe unii piloţi îi deranjează această afirmaţie. Dacă mă uit în urmă, din 2007 până în prezent nivelul este tot mai ridicat de la an la an. Au venit piloţii străini şi ăsta a fost factorul decisiv care a determinat creşterea. Acum se merge mult mai tare şi diferenţele sunt mult mai mici. Sunt convins că dacă nu veneau cei din străinătate acum nivelul era cu mult mai scăzut.

– Campionul României se gândeşte la competiţii internaţionale?

– Ne gândim să ieşim şi noi afară, este o ambiţie de-a noastră. Vrem neapărat să facem pasul către participări externe. Am fost în 2009 în 3 etape şi am văzut că asta te face să creşti foarte mult. Ţelul nostru este evident WRC-ul (n.r. – Campionatul Mondial), însă aici costurile pot să ajungă şi de zece ori mai mari decât prezenţa într-o etapă naţională. Mai accesibil ar fi IRC (n.r. – Raliu Intercontinental) sau ERC (n.r. – Campionatul European), cu etape în zonă, Ungaria, Bulgaria, etc. Lipsa unui buget pe măsură te face să spui deocamdată pas la concursurile externe.

– Crezi că Timişoara şi Arad pot găzdui împreună o etapă de WRC?

– Nu cred că Timişoara şi Arad poate să fie etapă de WRC prea curând. Este un plan prea ambiţios şi e cale lungă. Poate mai repede să fie etapă din ERC, cum este cea de la Sibiu. Oricum ce s-a întâmplat la Arad anul trecut a fost foarte bine, fiind etapă dublă România şi Ungaria. Ne-am putut compara cu piloţii din ţara vecină.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !