Practici incorecte şi ilegale la OTL

45Comentarii
Practici  incorecte şi ilegale la OTL
ORADEA - Buna ziua! Numele meu este Daniel Topală. Va trimit acest mail pentru a vă supune atenţiei o întâmplare petrecută în cursul dimineţii zilei de 22 august 2008.

Astfel, deplasându-mă pe strada Bihorului, am întâlnit în staţie autobuzul 18, în care m-am urcat, pentru a ajunge în timp mai scurt la Gara Oradea. L-am întrebat pe şofer dacă îmi pot procura de la el bilet de călătorie (ştiindu-se că în zonă nu există distribuitori de bilete OTL). Acesta mi-a răspuns că nu are bilete, sugerându-mi că îi pot plăti lui direct. Ceea ce am şi făcut, bineînţeles, fără a mi se elibera vreun document justificativ. Pe traseu am observat că practica „de plată direct la şofer” este curentă, mai mulţi călători ce au urcat în celelalte staţii procedând astfel. La intersecţia străzii Transilvaniei cu Bdul Ştefan cel Mare autobuzul este oprit pentru verificare de către controlorii OTL. Aceştia (trei la număr) au solicitat pentru control legitimaţiile de călătorie, neavând însă vizibil nici un element de identificare (ecuson sau legitimaţie de control). Mi s-a eliberat un bilet de călătorie cu tarif special (în valoare de 20 lei), lucru corect, ţinând cont de faptul că nu posedam legitimaţie de călătorie.

 

Practici ilegale

Vreau să pun întrebarea: de ce sunt tolerate asemenea practici incorecte şi ilegale (mă refer aici la practica şoferului de a lua bani de la călători fără a elibera biletele corespunzătoare)? Pentru casieri şi vânzători legea prevede existenţa unui registru special pentru evidenţa banilor personali (în care sunt trecute sumele de bani pe care le are asupra sa angajatul respectiv la intrarea şi la ieşirea din tură). Ar fi o ideea bună introducerea unei astfel de reglementări şi pentru şoferii OTL, iar un eventual control pe traseu efectuat de către organele abilitate ar putea scoate la lumină şi asemenea practici total neortodoxe (în special pe traseele periferice, dar nu numai).

Autobuzul la care fac referire prezintă şi în interior o atmosferă viciată (nu doar practicile şoferului fiind vicioase, acesta fumând, cabina sa nefiind despărţită de spaţiul pentru călători). Şi, oricum, fumatul în spaţiile publice închise este interzis, mai cu seamă într-un mijloc de transport în comun. Şi, în ultimul rând, cred că este corect (şi obligatoriu, mă gândesc eu) ca acei controlori ai OTL să poarte (la efectuarea unui control) la vedere elementele de identificare specifice.

Autobuzul la care fac referire are nr. de înmatriculare BH-16-TLO, număr intern OTL – 17, circulând pe linia 18 (vineri, 22.08.2008, ora 7:57). V-am relatat cele de mai sus în speranţa că acestea vor ajunge acolo unde trebuie şi astfel se va mai civiliza cât de cât transportul în comun orădean.

De la OTL nu am primit încă nici un semnal, deşi directorul regiei a fost înştiinţat despre cazul relatat.

 

Dan Birta



45Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor