Premiera in domeniul infrastructurii: lotul 1 din autostrada Timisoara – Lugoj e realizat integral

De M. Hoster
Reactualizat la:
Lucrările de construcţie ale tronsonului de 9,5 kilometri au fost finalizate în totalitate
Lucrările de construcţie ale tronsonului de 9,5 kilometri au fost finalizate în totalitate
Compania care a asigurat consultanţa pentru primul lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj a anunţat că lucrările de construcţie ale tronsonului de 9,5 kilometri au fost finalizate în totalitate. Inclusiv spaţiile de servicii. Aşadar, asistăm la o premieră, este prima autostradă construită integral!

Oferită circulaţiei cu câteva luni înainte de termenul stabilit pentru finalizarea construcţiei, terminarea lucrărilor a făcut ca anunţul oficial al atingerii procentului de 100% să nu coincidă cu momentul în care s-a dat drumul la circulaţie. Acesta a venit marţi dimineaţa, atunci când societatea care asigură consultanţa pentru proiect, Louis Berger, a anunţat că lucrările au fost integral finalizate.

Pentru realizarea lotului 1 al autostrăzii, denumit oficial varianta ocolitoare a Timişoarei, are alocat împreună cu lotul 2 un buget de 1,058 miliarde de lei, din care valoare eligibilă pentru finanţare nerambursabilă de 899 milioane de lei, adică 85% din total, restul bugetului fiind asigurat din fonduri guvernamentale. Finanţarea s-a asigurat prin intermediul Programului Operaţional Sectorial Transporturi.

Dimensiunea totală a lotului este de 9,5 kilometri şi asigură legătura între autostrada Timişoara – Arad, de la nodul de la Giarmata, acolo unde autostrada se intersectează că drumul judeţean spre Pişchia, şi până la intersecţia cu DN 6, între Izvin şi Remetea Mare.

În mod normal de acolo va porni lotul 2 au autostrăzii Timişoara – Lugoj, traseu extrem de disputat şi discutat în aceste zile. La nodul de la Izvin a fost realizată şi ieşirea de pe autostradă, plus drumul de legătură cu DN6, plus un sens giratoriu, care asigură accesul pe drumul naţional, dar şi întoarcerea pe autostradă.

 

Lotul 2, o mare enigmă

 

Societatea Louis Berger se va ocupa de furnizarea serviciilor de consultanţă şi pentru lotul 2. Această necunoscută şi-a găsit rezolvarea, de ştiut nu ştim încă nimic despre firma care va asigura construcţia tronsonului. Toată lumea ştie că acesta va fi societatea UMB, declarată câştigătoare. Şi de aici lucrurile se încurcă. Oferta cea mai bună, a unei asocieri de două firme spaniole, a fost descalificată. În plus, o altă societate, cunoscută pentru contestaţiile depuse, Selina, a contestat rezultatul concursului.

Ioan Ambruş, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, prezent la eveniment, e extrem de optimist. “În varianta optimistă, dacă acea contestaţie nu se admite, într-o lună vom avea rezultatul oficial. În acest timp trebuie dat răspunsul”, spune Ambruş. Cei de la Louis Berger nu au dorit să comenteze pe tema firmei care va lucra la noua autostradă. “Noi nu comentăm, aceste informaţii le puteţi obţine de la Compania de Drumuri. Noi trebuie să asigurăm consultanţa indiferent de firma care va fi desemnată câştigătoare”, a declarat Mona Apostol, director tehnic Autostrăzi în cadrul Louis Berger . Ea a admis totuşi că a lucrat bine cu cei de la UMB şi că i-ar face plăcere să mai lucreze cu firma românească. “Am lucrat foarte bine cu UMB. dacă va mai fi cazul sunt sigură că vom avea din nou o colaborare bună”.

În final, Ambruş a răspuns cu un “NU” clar atunci când a fost întrebat dacă ştie despre o contestaţie depusă de firmele spaniole cu oferta cea mai bună, direct la Comisia Europeană. Rămâne de văzut de ce oferta lor a fost descalificată. Poate o prezentare clară a motivelor ar fi liniştit în mare parte apele.

Citeste si: Autostrada Timisoara – Lugoj, lot 1, aproape de deschiderea pentru circulatie

Se inaugureaza autostrada Timisoara – Lugoj, lotul 1



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !