Priorităţile lui Boc: 1. Clujul, 2. Bihorul

17Comentarii
Premierul Boc a vorbit despre Autostradă, flancat de ministrul Berceanu şi prefectul Ghilea (stânga). În spate se vede scheletul celebrului viaduct ce trece peste lacul de acumulare şi câmpurile petrolifere de la Suplac.
Premierul Boc a vorbit despre Autostradă, flancat de ministrul Berceanu şi prefectul Ghilea (stânga). În spate se vede scheletul celebrului viaduct ce trece peste lacul de acumulare şi câmpurile petrolifere de la Suplac.
Premierul vrea să finalizeze sectorul clujean al autostrăzii, dar şi viaductul din Bihor. Imagini | Video: Premierul a vizitat şantierul autostrăzii  Video | Video: Premierul primeşte lămuriri pe şantier  Video 

După ce au vizitat Centura Oradiei, premierul Emil Boc şi ministrul Radu Berceanu s-au deplasat în nordul judeţului, la şantierul Autostrăzii Transilvania. Aici, premierul a dat o serie de declaraţii cu privire la soarta acestui tronson (3C), la care lucrările au trenat în acest an. Boc a subliniat încă o dată faptul că prioritare sunt lucrările de pe tronsonul 2B, din judeţul său, Cluj, între Câmpia Turzii – Turda şi Gilău (Cluj Vest), pe o lungime de 42 de kilometri.

Viaductul cu probleme

Şeful de la Palatul Victoria a făcut însă o serie de afirmaţii încurajatoare şi pentru acest al doilea sector (3C) pe care se lucrează la autostradă. „Trebuie să se ştie că pe acest sector, Suplacu de Barcău – Borş, avem de-a face cu o lucrare extrem de complexă, mă refer la viaduct, care cred că va rămâne o lucrare de referinţă pentru infrastructura din România şi pentru anii viitori. Ne propunem să finalizăm anul acesta viaductul şi să conservăm celelalte lucrări făcute pentru a le proteja la venirea iernii. De asemenea, vom asfalta aici 14 kilometri la strat de anrobat şi vom proteja o porţiune la strat de balast. Lucrăm deja, împreună cu ministrul Transporturilor, la strategia privind investiţiile pentru 2010 – 2012”, a declarat Boc. Viaductul de care vorbea premierul Boc, lung de 1,8 kilometri, e subiectul mai multor controverse, întrucât această construcţie traversează un lac de acumulare şi un câmp petrolifer, oprindu-se tocmai în sondele Petrom! Pentru ca lucrările la acest viaduct să poată fi reluate, Statul va trebui să desbăgubească un Petrom privatizat de-acum pentru mutarea sondelor. Şi aici se negociază numărul sondelor. În timp ce Petrom susţine că îi vor fi afectate 31 de sonde, cei de la Compania Naţională de Autostrăzi susţin că doar 18 ar trebui mutate. În varianta Companiei, cuantumul despăgubirilor ar fi implicit mai mici.

Ieri, la Oradea, ministrul Berceanu a arătat că vina pentru că s-a ales soluţia viaductului, foarte scump de altfel – 250 milioane de euro! – aparţine celor din subordinea ministrului Miron Mitrea, care conducerea MT în 2004. Berceanu e de acord că oricare altă soluţie era mai ieftină. „Dar nu o să ne apucăm acum să dinamităm viaductul, cât e realizat în proporţie de peste 50%. Interesul nostru acum e să-l finalizăm cât mai repede”, a precizat ministrul.

Pentru realizarea acestui scop, Boc şi Berceanu sunt de acord că e nevoie de o dezmorţire a şantierului de la Suplac. „Aici se conturează câteva sute până la 1.5000 de oameni în plus, pentru lucrările în derulare”, a anunţat premierul ieri, în nordul Bihorului.

Întrebat de Jurnal bihorean pe când ar putea estima că va fi finalizat tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, ministrul Radu Berceanu a spus că, dacă nu ar fi problema banilor, prin noiembrie 2010! „Totul depinde de susţinerea financiară. Să vedem cum vom sta anul viitor cu criza. Dacă vor fi bani, până în noiembrie anul viitor ar trebui să fie finalizat acest sector”, a declarat ministrul.

Calin Corpas



17Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor