Deoarece modernizarea şi extinderea Aeroportului Oradea la standarde internaţionale în urma unor investiţii de peste 30 milioane de euro nu au adus revirimentul mult aşteptat de cetăţenii şi agenţii economici bihoreni, deputatul liberal Gavrilă Ghilea l-a interpelat recent pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Ghilea se declară surprins că, deşi numărul de pasageri a crescut semnificativ în 2018 faţă de anul precedent, operatorul aerian low-cost Ryanair a renunţat subit să mai opereze cele şapte destinaţii externe contractate, decizie urmată şi de operatorul privat Blue Air, care asigura suplimentarea curselor spre Capitală.
Deputatul PNL a mai precizat că, din primăvara acestui an, de când a rămas singurul operator aerian la Oradea, „compania Tarom face legea pe Aeroportul Internaţional al acestui municipiu, a cărui dezvoltare economică şi edilitară este în plină expansiune”. Despre Tarom, Ghilea afirmă că practică „o politică de preţuri prohibitive din cauza căreia biletele de avion spre Bucureşti au ajuns să-i coste pe orădeni dublu faţă de tarifele practicate pentru zboruri similare operate de aceeaşi companie pe alte aeroporturi din nord-vestul sau sud-vestul ţării, unde acestea se efectuează cu aeronave de capacităţi mai mari. Se încearcă izolarea Oradiei de capitala ţării, prin practicarea unor preţuri exorbitante la biletele de călătorie şi operarea curselor cu aeronave subdimensionate”.
Solicită explicații din Capitală
Mai mult, după ce anunţase operarea, din primăvara acestui an, a două curse externe de pe Aeroportul Internaţional Oradea, preţurile biletelor puse în vânzare fiind considerabil mai mari decât cele practicate de companiile străine spre aceleaşi destinaţii, de pe alte aeroporturi din ţară, Tarom a renunţat să mai onoreze aceste rute, pe motiv de nerentabilitate.
Din aceste considerente, prin demersul său, deputatul Gavrilă Ghilea a solicitat ministrului Transporturilor şi conducerii Tarom explicaţii „pentru modul vădit în care se încearcă izolarea Oradiei de capitala ţării, prin practicarea unor preţuri exorbitante la biletele de călătorie şi operarea curselor cu aeronave subdimensionate, dar şi prin denunţarea unor destinaţii externe care au fost mediatizate şi angajate anterior”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!