Profesori iniţiati în metode menite a-i ajuta pe elevi

Profesori iniţiati în metode menite a-i ajuta pe elevi
Şcoala Specială nr. 1 din Oradea găzduieşte între 24 şi 28 octombrie o serie de ateliere pe mai multe teme. Acţiunea este o continuare a proiectului PARI MEDITA, care a inclus şi trainingurile susţinute în aprilie anul curent.

Acronimul PARI reprezintă Prevenirea Abandonului şi Reducerea Instituţionalizării, iar MEDITA înglobează cuvinte cum sunt „dezvoltare”, „implicare”, „training”, „acţiune”, care converg în realitate spre o viziune, spre un motto. Iniţiatoarea proiectului este Fundaţia Belgiană VZW Oradea, în colaborare cu Fundaţia Albin, iar coordonatorul este Frank Van den Eynden. Proiectul se desfăşoară în Oradea începând cu anul 1996, până în 2001 activităţile având loc o dată pe an. Pentru a înlesni colaborarea specialiştilor belgieni cu cei români, cursurile se desfăşoară de atunci de două ori pe an.

Băi de sunete
Cei care coordonează atelierele sunt reprezentanţi ai echipei Zevenbergen, Belgia, ei desfăşurându-şi activitatea la un institut care se ocupă atât cu copii, cât şi cu adulţi cu probleme speciale. Temele sunt „Metoda Sherbone”, „Meloterapia” şi „Procesul planului de interacţiune în activităţile cu copiii autişti”. Prima este în realitate o metodă terapeutică în care corpul uman intră în interacţiune cu alte corpuri, aceasta sprijinind dezvoltarea abilităţilor fizice ale copiilor, sporindu-le încrederea, conştiinţa de sine şi învăţându-i să exploreze mediul înconjurător prin mişcare.
Atelierul despre meloterapie se ocupă de posibilităţile nenumărate de a utiliza muzica, în diferite forme, în tratarea şi educarea copiilor cu dizabilităţi. În cadrul acestuia, cadrele didactice prezente au fost invitate să exploreze un număr mare de instrumente muzicale şi să ia parte la o adevărată „baie de sunete”. Acesta a fost coordonat de Anna Pabst, fiind prima dată când echipa organizează în România un curs de meloterapie. Trainingul având în centru autismul este, în parte, o reluare a celui ţinut în aprilie, axându-se în special pe clarificarea imaginii autistului, a modului în care mintea acestuia funcţionează.
Obiectivul principal al atelierelor este o mai bună comunicare între specialiştii din domeniu şi o dezvoltare a sistemului educaţional care se ocupă de persoanele cu nevoi speciale.