Proiect european la Şcoala Specială 1

Proiect european la Şcoala Specială 1
Scoala Speciala nr. 1 din Oradea a gazduit joi o conferinta de presa si un mic program artistic, pentru a promova un nou proiect. Acesta poarta numele„Inovatii în procesul de predare-învatare”, fiind un proiect de dezvoltare scolara de tip Socrates/Comenius.

La conferinta au fost prezenti reprezentanti ai unor scoli speciale din Spania si Turcia, dar si ai Inspectoratului Judetean Bihor. Perioada de desfasurare a tuturor activitatilor va fi pe parcursul a trei ani. Comparatie


Elena Erdeli, coordonatoarea proiectului, a afirmat ca cel de fata este al treilea de acest gen si ca scopul acestuia este, în primul rând, „realizarea unei comparatii între sistemele de învatamânt din România, Spania si Turcia”. Reprezentantii fiecarei tari vor prezenta scoala speciala si sistemul de învatamânt specific, rezultatul final fiind unul benefic pentru toate partile implicate.

În primul an de proiect, elevii vor lua si ei parte la activitati, prin realizarea unui logo, a unui motto si a unei machete si prin alcatuirea unei compuneri cu tema „Cum îmi place sa mi se predea?”. Cel de-al doilea an are în centru realizarea unei lectii având acelasi subiect, în toate scolile participante. Totodata, elevii vor realiza din nou o compunere, în care vor spune cum le place sa învete. În ultimul an, participantii vor avea ca obiective tehnicile de evaluare, iar elevii vor avea posibilitatea de a opta pentru un sistem anume de notare.

Este de remarcat faptul ca, prin aceste activitati, elevii vor avea o implicare mult mai semnificativa în procesul de predare-învatare. Pentru mersul bun al lucrurilor, organizatorii vor avea doua întâlniri anuale, în care vor avea posibilitatea sa rezolve problemele care vor interveni pe parcurs.

Program artistic


Carmen Chira, inspector pe proiecte europene, a dorit sa le multumeasca tuturor celor prezenti, în special Uniunii Europene, pentru sprijinul financiar si moral, subliniind ca „sistemul european de învatamânt are nevoie de experienta tuturor tarilor implicate, fie ele state membre sau doar aderente”.
Discutiile au fost urmate de un program artistic, care a cuprins un cor format din elevii Solii Speciale nr. 3, dans modern, breakdance si un moment de dans popular.

Denise Strete