20 de parcele constituie culoarul de expropriere aferent proiectului „Drum de legătură între strada Suişului şi Calea Bihorului”. Aprobarea demarării procedurii de expropriere şi valoarea despăgubirilor individuale au figurat pe ordinea de zi a şedinţei deliberativului local de săptămâna trecută. Conform evaluării, despăgubirile ar costa bugetul local peste 690.000 de lei.
Proiectul nu a întrunit majoritatea necesară de 18 voturi. Opoziţia locală UDMR-PSD a ales să nu voteze proiectul şi, din cauza absenţei de la şedinţă a doi dintre cei 18 consilieri liberali, materialul a picat la vot.
Fostul viceprimar Huszar Istvan a chestionat Executivul local despre stadiul discuţiilor pe care Direcţia Patrimoniu Imobiliar (DPI) le are cu cei expropriaţi. S-a interesat în mod special dacă Episcopia Reformată a fost înştiinţată despre expropriere, aceasta figurând pe lista de exproprieri cu cea mai mare suprafaţă de teren – peste 5.900 mp de teren evaluat la 443.050 lei. „Vreau să ştiu dacă există un punct de vedere al Episcopiei Reformate, având în vedere că este proprietarul cel mai afectat”, a cerut Huszar.
Adjunctul DPI, Cristian Popescu, l-a informat că s-a discutat doar cu acei expropriaţi care au pe terenuri construcţii afectate de proiect. „Acolo unde suntem în situaţia să scoatem oamenii din casă, bineînţeles că discutăm cu ei, mai ales că e nevoie ca evaluatorul să aibă acces la construcţie, pentru a o putea evalua. Unde este vorba de terenuri, urmează să îi contactăm; procedura de expropriere durează cam 6 luni”, a spus adjunctul. Răspunsul său nu l-a mulţumit pe Huszar, care a anunţat că UDMR nu va vota acest proiect.
Un atare punct de vedere nu constituie o etapă obigatorie în procedura de expropriere dar, în principiu, este preferabil ca un cetăţean care va fi obligat să renunţe la o proprietate să fie informat dinainte. Conform uzanţelor, este foarte probabil că Executivul local va convoca, din nou, consilierii locali în şedinţă, îndată ce îşi poate aduna la un loc întregul grup de consilieri liberali.
2,8 km
Drumul dorit de administraţia Bolojan va avea 2,8 km, în continuarea drumului expres încă neterminat – soarta celor 600 de metri din ampriza CFR nu a fost încă stabilită. Actualul drum, paralel cu calea ferată, urmează să fie prelungit, iar pe această porţiune să fie reabilitată şi Calea Bihorului. La capăt, strada Bihorului va continua până va ajunge la giraţia de la Magazinul Real din Episcopia. Proiectul va fi derulat începând cu această toamnă şi se va întinde pe o perioadă de doi ani. Această lucrare va duce la descongestionarea circulaţiei pe traseul Magazinul Crişul – Gara CFR – B-dul Ştefan cel Mare, creându-se astfel o legătură mai bună între zona de deal şi ieşirea înspre Ungaria şi înspre Satu Mare. Valoarea totală a lucrărilor este estimată la 8.975.714 euro (inclusiv TVA). O bună parte din această sumă va merge pe pasajul rutier cu două benzi, în lungime de 270 de metri liniari, acolo unde diferenţele de nivel sunt consistente. Primăria va demara lucrările din bugetul local, urmând ca, ulterior, să treacă finanţarea pe proiect european.
„Drum public”, data viitoare
În şedinţa ordinară a CL de săptămâna trecută au fost respinse toate proiectele de hotărâre referitoare la donarea de teren din partea orădenilor, cu destinaţia „drum public”. Nu s-a întrunit majoritatea necesară de 18 voturi, din cauza absenţei celor doi liberali şi a noii politici a Opoziţiei locale, aceea de a se opune donaţiilor de teren cu titlul „drum public” – UDMR şi PSD consideră că Primăria ar trebui să-i despăgubească pe cei obligaţi să renunţe la parcele de teren pentru a lărgi căile de acces la lăţimea impusă de lege. Cel mai probabil, şi acestea vor fi promovate în următoarea şedinţă de CL.
Citiți principiile noastre de moderare aici!