Publicitatea de divertisment, în creştere

Reactualizat la:
Publicitatea de divertisment, în creştere
Investiţiile în publicitatea de divertisment sunt în creştere faţă de 2014.


Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), investiţiile în publicitatea din presa scrisă au scăzut în primul semestru din 2015 cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 65 milioane EUR (ratecard).

Analizând publicaţiile cu apariţie continuă în intervalul ianuarie 2013 – iunie 2015 se constată că, după creşterea care a marcat sfârşitul anului 2013 şi întreg anul 2014, primul semestru al acestui an aduce o uşoară scădere a volumelor investite în zona presei scrise. Aceasta se remarcă şi la nivelul spaţiului publicitar ocupat, care a scăzut de la 12.000 pagini în prima parte a lui 2014, la aproximativ 10.500 pagini în 2015, precum şi la nivelul numărului de clienţi de publicitate şi al mărcilor comunicate de aceştia. Ţinând cont de specificul sezonier al publicaţiilor tipărite, putem estima că până la finalul anului 2015 investiţiile în publicitate se vor situa la un nivel similar celor din 2014, marcând astfel o uşoară stabilizare a pieţei de publicitate.

Top

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea din presa scrisă în prima jumătate a lui 2015 sunt reprezentate de zona de retail, urmată de sectorul farmaceuticelor şi de cel al vehiculelor. Comparativ cu acelaşi interval al anului 2014, investiţiile în publicitatea din presa scrisă pentru activităţile de divertisment şi timp liber au avut cea mai importantă evoluţie, crescând cu peste 50%, în principal datorită concertelor şi evenimentelor derulate în acest interval, ca de exemplu evenimentul promovat de Orange – The Color Run sau Concertul Andre Rieu. Creşteri importante s-au înregistrat şi pentru sectorul financiar, în acest caz evidenţiindu-se mărci din categoria IFN-urilor, ca de exemplu Viva Credit şi Cetelem, şi din categoria instituţiilor bancare, ca de exemplu ING Group şi Banca Transilvania.

Analizând modul în care au fost direcţionate investiţiile în publicitate pentru presa scrisă în prima jumătate a lui 2015, observăm că acestea au fost orientate către cotidienele naţionale în proportie de 44%. Dintre acestea, Libertatea continuă să fie publicaţia care a atras cele mai mari volume de publicitate în primul semestru al acestui an, cumulând peste 40% din totalul invesţiilor atrase de cotidienele naţionale.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase