Regulament nou pentru taxiuri

3Comentarii
Taximetristii vor avea parte de un nou Regulament propus de Primarie
Taximetristii vor avea parte de un nou Regulament propus de Primarie
Pe 27 aprilie a.c., municipalitatea a postat pe propriul site (www.oradea.ro) noul Regulament de acordare, atribuire şi eliberare a autorizaţiilor de transport în regim de taxi, a autorizaţiilor taxi şi a autorizaţiilor de dispecerat taxi.

Dezbatere prelungită

Primăria i-a invitat pe cei cu reclamaţii sau sugestii privitoare la acest nou Regulament să le trimită pe adresa doinagirba@yahoo.com. Deşi ieri a expirat termenul de primire a sugestiilor din partea celor intetresaţi, doar o singură persoană s-a încumetat să le facă observaţii autorilor Regulamentului!

Potrivit lui Carmen Cherteş, purtător de cuvânt al Primăriei Oradea, persoana respectivă a venit cu o propunere de modificare a criteriilor de departajare pentru primirea autorizaţiilor auto Oradea.

Regulamentul e pus pe site încă din 27 aprilie şi termenul a expirat luni, 5 mai. Camera Taximetriştilor ne-a solicitat însă prelungirea termenului până pe 15 mai, motivând că nu au avut destul timp la dispoziţie ca să studieze Regulamentul. Astfel, termenul se prelungeşte cu zece zile”, ne-a declarat Cherteş.

După ce va expira şi noul termen – 15 mai – Regulamentul va fi supus votului Consiliului Local, urmând să intre în funcţiune după publicarea în Monitorul Oficial.

Reguli

Din start, diferenţa între vechiul Regulament, adoptat în ianuarie 2005, şi noul Regulament e frapantă: dacă vechia reglementare are doar o pagină, noua reglementare propusă are unsprezece!

Iată câteva dintre stipulările noului Regulament. Încă din articolul 3 se precizează faptul în Oradea numărul maxim de autorizaţii taxi e fixat la 821 şi că „autoritatea de autorizare nu va mai atribui nici o autorizaţie taxi până la micşorarea numărului acestor autorizaţii auto Oradea, prin disponibilizare, sub numărul maxim stabilit”.

Potrivit noului Regulament, autorizaţiaauto Oradea  de taxi se va acorda pentru o perioadă de 5 ani, putându-se prelungi o singură dată, tot pentru 5 ani. Autovehiculul care va primi pentru prima dată autorizaţia taxi nu va trebui să fie mai vechi de 5 ani. De asemenea, autovehiculul pentru care se depune documentaţia pentru o a doua autorizaţie nu va avea voie să fie mai vechi de 10 ani! De asemenea, e obligatoriu ca maşina să fie deţinută de către transportatorul autorizat, cu titlu de proprietate sau în temeiul unui contract de leasing. Deţinătorul va trebui să aibă atestat de competenţă profesională.

Dacă în termen de 15 zile de la eliberarea autorizaţiei nu va fi făcută dovada fiscalizării aparatului de taxat, autorizaţia va fi retrasă. De asemenea, nu se acceptă dispecerizarea aceleaşi maşini la două companii de taxi, în paralel sau la doi transportatori autorizaţi.

Indicatori de performanţă

Taximetriştilor li s-au stabilit şi indicatori de performanţă. Astfel, Primăria cere ca un taximetru să aibă minumum 10-15 curse efectuate într-o zi. De asemenea, numărul de comenzi primite de o maşină de la dispecerat într-o zi nu va putea fi mai mic de cinci!

Numărul autorizaţiilor privind transportul de mărfuri sau bunuri în regim de taxi în Oradea va rămâne, va rămâne nelimitat, în continuare. 

Ce cred taximetriştii

 

Jurnal bihorean a chestionat câţiva taximetrişti orădeni, punându-le sub ochi noul Regulament propus de municipalitate. Iată şi reacţiile lor:

Szilagyi Gaspar crede că ar trebui acordată o mai mare importanţă eliberării atestatelor de taximetrie. „Sunt copii de nici 21 de ani, cu permis de conducere de vreo două luni, care urcă la volan ca să facă un ban, dar pun în pericol viaţa şi sănătatea oamenilor pe care îi transportă”, a spus acesta. Singurul amendament adus la noul regulament se referă la indicatorii de performanţă pe care îi consideră gândiţi „cu partea dorsală”, specificând că, de multe ori, legile sunt concepute de oameni care nu cunosc adevăratele probleme din sistem.

Adrian Raţ crede că numărul actual de taximetrişti din Oradea este potrivit, chiar dacă depăşeşte cu ceva pe cel admis de legea în vigoare. „Ar trebui în schimb amenajate mai multe parcări, destinate maşinilor de taximetrie, iar cele existente să nu fie ocupate de alte autoturisme”, spune Raţ. În opinia sa, se impune şi verificarea şi amendarea şoferilor care ocupă locurile de parcare ale taximetrelor. De asemenea, ar fi important ca Primăria să organizeze cel puţin o dată de două ori pe an câte o întâlnire cu taximetriştii. „Doar astfel am putea comunica, să ştim şi noi ce se poate realiza şi ce nu dintre doleanţele noastre, dar şi pentru a fi cunoscute adevăratele probleme”, ni s-a confesat taximetristul.

Alt taximetrist orădean, Ioan Pop, este de părere că numărul actual al taximetriştilor, de aproximativ 950, ar fi perfect raportat la necesităţile Oradiei. „Dacă vor să îl reducă, nu au decât, doar să nu îl suplimenteze, deja ar fi prea mult. Însă abia acum au început să marcheze nişte spaţii pentru parcări şi încă nu la toate s-au montat tăbliţe indicatoare. Marea problemă este că de foarte multe ori le găsim ocupate cu maşini «civile». Pe aceşti şoferi nu îi amendează nimeni, dar noi luăm amendă dacă parcăm lângă ei”, a mai spus Ioan Pop.

 

Călin Corpaş, Mălina Pop



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor