Românii se orientează spre maşini noi

Românii se orientează spre maşini noi
Românii s-au saturat de masini second – hand. Potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), numarul de autoturisme noi vândute pe primele noua luni ale anului 2005 au crescut cu 60,1%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Numai în luna septembrie s-au vândut 16,281 de unitati, cu 35,8% mai mult decât în septembrie 2004. Dacia Automobile si-a tras partea leului din vânzarile de pe primele noua luni. Societatea pitesteana a vândut în perioada ianuarie – septembrie 2005, 68.337 de autoturisme, asta reprezentând 43,4% din totalul vânzarilor. Daewoo Craiova a comercializat în aceeasi perioada 16.780 de autoturisme, reprezentând 10,7% din cota de piata.

Din import

În ceea ce priveste sectorul masinilor din import, primul loc este detinut de Renault, cu vânzari de 15.731 de unitati. Vânzarile firmei fraceze pe piata româneasca au crescut cu 113,2%, comparativ cu primele luni ale anului trecut. Pe locul doi se situeaza Skoda, o masina care a prins si ea foarte bine la români. Skoda a vândut în primele noua luni din 2005 10.458 de unitati de autoturisme, cu 98,6% mai mult decât în perioada similara a anului trecut. Vine tare din urma Volkswagen cu vânzari de 8.045 de unitati, mai mult cu 85% decât în primele noua luni din 2004.


Dintre produsele autohtone, Dacia Logan, cu 63.528 de unitati vândute, si Daewoo Matiz, cu 11.188 de unitati, au fost masinile cele mai cautate de români.

Dan Birta