S-a deschis scoala internationala

De Cristian Horgoș
2Comentarii
Prima generaţie de la şcoala internaţională din Oradea
Prima generaţie de la şcoala internaţională din Oradea
După Cluj, Braşov şi Timişoara, iată că şi Oradea are o şcoală internaţională, deschisă în cadrul Universităţii Agora.

Străinii ajunşi cu serviciul în zona noastră dar şi orădenii atraşi de metodele occidentale de predare pot să-şi înscrie copiii la prima şcoală internaţională din nord-vestul României. Aceasta după ce şcoli cu curriculă internaţională funcţionează deja cu succes în Cluj Napoca, Braşov şi Timişoara.

Prichindeii s-au acomodat uşor în spaţiile generoase şi mobilate familiar într-un corp de clădire al Universităţii Agora.

„Spaţiul şcolii a fost gândit astfel încât copiii să nu fie expuşi contactelor nedorite cu exteriorul. Pe lângă predarea în limba engleză, după curricula internaţională, părinţii străini sunt interesaţi şi de securitatea oferită de şcoală. Tentaţiile şi pericolele lumii moderne sunt tot mai diversificate iar la vârsta fragedă e nevoie de un spaţiu protector, familiar şi sigur”, explică managerul şcolii, Alina Manolescu.

Proiectul a demarat în 2010 prin mobilarea, utilarea şi decorarea sălilor de clasă şi a încăperilor recreative, prin achiziţia materialor didactice în limbi străine şi prin selectarea dascălilor pregătiţi să predea în engleză.

Iar în urma evaluării resurselor, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a autorizat în primăvară prima şcoala primară internaţională din Oradea.

Sub egida IBO

Şcolile internaţionale se bazează pe o curriculă realizată astfel încât copii din diferite ţări să obţină aceleaşi competenţe.

Renumita organizaţie care stabileşte curicula comună în mii de şcoli din peste 140 de ţări este International Baccalaureate Organization (IBO).

Şi şcola Agora a preluat setul de competenţe şi metodele de predare de la IBO, iar în iarnă va sosi la Oradea o comisie pentru evaluare şi acreditare IBO.

„În şcolile internaţionale nu se pune accentul pe memorarea de informaţii, care oricum deja se află la îndemâna oricui prin intermediul calculatorului. Însă ne ferim şi să ajungem ca în şcolile din SUA, unde nivelul de cultură generală este minimal. Important este ca elevii să dobândească principalele competenţe specifice vârstei, să înveţe să găsească informaţia, să o prelucreze şi să o valorifice. Inerent procesului de educaţie, copiii fixează şi informaţiile de bază”, mai spune Alina Manolescu.

Remarcabil este că şcoala internaţională se pliază atât pe curicula naţională cât şi pe cea IBO. Astfel, elevii străini învaţă româna ca pe o limbă străină, în timp ce şcolarii orădeni o studiază ca pe materia din programa naţională.

„Pe unii părinţi îi frământă diferenţele faţă de sistemul standard de predare. Nu însă şi pe cei care au răbdare să afle mai multe despre principiile şi metodele după care ne călăuzim”, asigură Alina Manolescu.

Fericiţi şi împliniţi

Micuţii angrenaţi marti în activităţile şcolare ni s-au arătat încântaţi de ce li s-a pregătit. Fără să fie legaţi strict de băncuţe şi scăunele, copiii şi-au exersat desenatul şi socotitul pe mini-table sau la măsuţele atelier. „Seamănă cu sistemul step-by-step şi fiindcă încurajăm copiii să fie dezinvolţi, să pună întrebări şi să înveţe din curiozitate. Încercăm întotdeauna să le prezentăm noile cunoştiinţe într-un cadru cât mai natural şi inspirat din practică, fiindcă ei acceptă mai greu noţiunile abstracte. De pildă, azi au învăţat elemente de artitmetică dintr-o lecţie despre croiul vestimentar şi le-a plăcut mult”, a exemplificat Alina Manolescu.

Dealtfel, copiii continuă să urmărească şi după-amiază curriculumul internaţional în cadrul cluburilor de teatru, istorie, foto, informatică, ştiinţe sau karate. De notat însă că informatica nu e predată ca o „pasiune” în sine, ci ca un instrument pentru asimilarea diverselor discipline. De pildă, la clubul foto şcolăreii vor învăţa cum să facă albume digitale şi cum să lucreze în Photoshop.

Şi nu în ultimul rând, zilnic un psiholog se joacă şi discută cu junioraşii despre bucuriile şi neîmplinirile lor. „Aceasta fiindcă în majoritatea şcolilor se urmăreşte dacă elevul şi-a făcut tema, nu şi dacă e fericit. Ori nemulţumirile trebuie aflate pentru a fi înlăturate iar copilul să fie încrezător în capacităţile lui”, încheie Alina Manolescu.

 

Taguri: ,


2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor