S-a lansat „Monitorul preţurilor”

De Dan Birta
Preţurile la produsele de bază vor fi monitorizate
Preţurile la produsele de bază vor fi monitorizate
Preţurile alimentelor de bază de la Mega Image Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi pot fi comparate.

Începând de 24 noiembrie, românii pot compara online tarifele la produsele alimentare de bază comercializate de către retaileri. Deocamdată, doar în Bucureşti şi Ilfov. Acest lucru se poate face prin intermediul „Monitorului preţurilor”, o platformă lansată de Consiliul Concurenţei.

„Lansăm un sistem de monitorizare a preţurilor la alimente, o variantă-pilot care cuprinde 128 de produse, împărţite în 64 de categorii de produse, câte două produse pe categorie. Instrumentul e gândit să ajute consumatorii să afle preţul corect al coşului de consum la produsele de bază. Platforma o privim ca pe un avantaj pentru consumatori şi sperăm ca asta să intensifice concurenţa între lanţurile de magazine participante. Avem situaţia fericită că sunt mai multe lanţuri de magazine prezente în România, decât există la nivelul Uniunii Europene, iar asta generează o concurenţă mare. Zona alimentară este mai complicată, pentru că vorbim despre foarte mulţi actori şi foarte multe produse. La proiect s-a lucrat pe bază de voluntariat, deci nu este un instrument care obligă companiile să participe. Sunt câteva companii care nu au intrat în proiect, dar sperăm să facă acest lucru la un moment dat. Pe viitor vrem să dinamizăm acest comparator pe piaţa de benzină, a combustibililor. De asemenea, un instrument similar pe asigurările de viaţă. Este o abordare mai largă a noastră care corespunde tendinţei la nivel european. Participanţii la proiect s-au angajat să actualizeze preţurile o dată pe săptămână sau chiar mai des, iar interesul este al lor”, a declarat pentru presa centrală Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

La rândul său, Bogdan Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a precizat că, în urma finalizării acestui proiect, consumatorul român va fi cel mai câştigat, iar nivelul de încredere dintre retaileri şi cumpărători va creşte considerabil.

Pentru început, pe platforma www.monitorulpreturilor.info sunt monitorizate preţurile de la Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase