Săptămâna Teatrului Scurt

Săptămâna Teatrului Scurt
Dupa debutul cu sala plina al Saptamânii Teatrului Scurt, la piesa „Sorry” a Teatrului Bulandra, avându-i pe scena pe Ion Caramitru si Mariana Mihut, cea de-a doua zi a manifestarii a adus o relativa scadere a entuziasmului pentru teatru al oradenilor.

Doar jumatate din locurile salii de spectacole au fost ocupate la cea de-a doua reprezentatie a trupei de la Bulandra, „Tatal” de August Strindberg, avându-l ca protagonist pe la fel de cunoscutul actor Virgil Ogasanu. Din fericire, singura scadere s-a înregistrat doar în ceea ce priveste asistenta, nu si calitatea actului artistic. O lume de ospiciu


Chiar daca textul dramei lui Strindberg are o vechime de aproape un secol, subiectul, conflictul dintre parinti pentru controlul educatiei copilului, este si va ramâne unul mereu actual. Pornind de la aceasta tema universala si sustinuta de o distributie convingatoare, regizorul Catalina Buzoianu creeaza terenul ideal pentru acest conflict psihologic cu ingrediente de emotii, mister si superstitii.

Înconjurat de femei pe cât de mediocre, pe atât de ambitioase în a-si pune în practica intentiile malefice, tatal, Virgil Ogasanu, un savant liber-cugetator, este împins încet pe panta dementei. Razboiul pe viata si pe moarte între el si sotia sa (interpretata pe scena de aceeasi care-i este partenera si în viata de zi cu zi, Valeria Ogasanu), creeaza o lume de ospiciu, bântuita de fantome, bigotism si superstitii.


Cel putin la acelasi nivel înalt al prestatiei actorilor este scenografia semnata de portugheza Salome Letras, care reuseste sa inoculeze publicului acea tensiune specifica teatrului japonez, un mediu în care spectatorul devine complice al celor de pe scena. Una peste alta, un spectacol de manual, care a adus, cu adevarat, la Oradea magia Teatrului.

Valentin Buda