Scăpată de concurență, TAROM cocoșează Oradea

De Călin Corpaş
Reactualizat la:
23Comentarii
De la Oradea, TAROM zboară doar cu ATR, un aparat de capacitate mică. În schimb, compania aeriană are Boeing și Airbus zilnic, de la Cluj și Timișoara
De la Oradea, TAROM zboară doar cu ATR, un aparat de capacitate mică. În schimb, compania aeriană are Boeing și Airbus zilnic, de la Cluj și Timișoara
Dacă de la Cluj și Timișoara se decolează cu Boeing și Airbus spre București, de la Oradea se zboară doar cu avioane mici, chit că biletele trec repede.

De bună seamă că TAROM nu stă în Oradea. Iată, însă, că Oradea a ajuns să stea în TAROM. După ce Ryanair și Blue Air și-au mutat catrafusele dintr-un aeroport care tocmai se lăuda cu cifre tot mai bune, TAROM a ajuns să aibă monopol pe Aeroportul Internațional Oradea. Un aeroport cu o pistă de cel mai înalt nivel, însă care, iată, zace a pagubă. Un aeroport care, pe vremea curselor cu turiști din Israel, din urmă cu câțiva ani, se grăbea să înceapă demersurile pentru un nou terminal de pasageri, la sugestia Mossad. Cursele de Tel-Aviv au dispărut. Însă, iată, silueta noului terminal și-a făcut apariția. Deocamdată fără vreun rost concret, de vreme ce Oradea a rămas doar cu cursele de București. Și acelea au intrat la apă, deoarece TAROM, după ce a scăpat de concurența Blue Air, nu a mai catadicsit să crească capacitatea de transport. În schimb, nu a ezitat să crească prețul biletelor, pe fondul cererii mult mai mari decât oferta!

Prost și scump

Modul în care este tratată Oradea de către TAROM este ușor de observat, judecând după capacitatea avioanelor cu care compania aeriană de stat deservește aeroporturile din Timișoara, Cluj și Oradea. Astfel, dacă la Timișoara și Cluj, TAROM operează cu avioane cu capacitate medie și mare, de la Oradea TAROM decolează doar cu ATR 42 și 72, cu un număr de locuri indicat chiar de denumirea acestor aeronave de capacitate mică.

Un sondaj făcut, miercuri, pe site-ul de rezervări TAROM arată că, pentru ziua de 23 aprilie, pe ruta Timișoara – București sunt disponibile trei curse, cu prețuri de la 49 de euro biletul, în timp ce dinspre Cluj biletele pornesc de la 65 de euro. Atât Timișoara, cât și Clujul sunt legate de București cu aparate de zbor Boeing 737, respectiv Airbus A318, cu capacitate de peste 100 de locuri. Cu mențiunea că între Capitală și cele două centre regionale sunt câte trei curse pe zi.

În schimb, de la Oradea, pentru aceeași zi nici nu se găsesc bilete. Iar de la București spre Oradea, pentru data de 24 aprilie biletele sar binișor de 100 de euro. Cât privește aparatele de zbor, relația Oradea – București este deservită doar cu ATR 42 și 72. Adică, curse puține, capacitate mică. Rezultă bilete puține și scumpe!

Soluție provizorie

Între timp, președintele PSD Bihor, Ioan Mang, anunță o soluție provizorie. „La solicitarea conducerii Consiliului Județean, datorită cererilor foarte mari pentru bilete la cursele București – Oradea din 18, 19 și 21 aprilie (cursele de seară), prilejuite de aniversarea a 100 de ani de administrație românească în Bihor, compania Tarom înlocuiește avionul ATR 42 (de 42 locuri) cu avion Boeing de 116 locuri. Posibila modificare a orarului de zbor va fi anunțată de către compania Tarom, în timp util”, este anunțul făcut de Mang ieri. Deocamdată, Boeingul este adus la Oradea doar pentru cele trei zile invocate. Rămâne de văzut când va mai „pupa” pista de la Oradea alt Boeing sau Airbus de la TAROM, după gestul aniversar….

De la Oradea, TAROM zboară doar cu ATR, un aparat de capacitate mică. În schimb, compania aeriană are Boeing și Airbus zilnic, de la Cluj și Timișoara.

Compania încearcă, fără succes, să demonteze spusele primarului Bolojan. Acesta reclamase prețurile mari practicate de TAROM pentru cursa Oradea – București. Urmare a publicării în JURNAL BIHOREAN & BIHON.RO a articolului „Ce-i lipsesc Aeroportului Oradea: banii și credibilitatea”, în data de...
Luni, Ilie Bolojan declarase despre președintele Consiliului de Administrație de la Aeroportul Oradea că „levitează între gunoaiele de pe tăpșan și stratosferă”. Bolojan făcuse această declarație ce îl vizează pe Bimbó-Szuhai Tibor, cerând Consiliului Județean să coopteze în CA-ul de la Aeroport ...
„Ce se întâmplă dacă un mare operator afirmă că nu mai vrea să discute cu un președinte de Consiliu Județean?”, întreabă, retoric, Ilie Bolojan. Oferta insistentă a acestuia așteaptă răspunsuri de la Județ. Ilie Bolojan insistă pentru un parteneriat cu Consiliul Județean, în vederea readucerii cu...



23Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor