Schimbarile de regulament din formula 1

Reactualizat la:
1Comentariu
Schimbarile de regulament din formula 1
Există cîteva schimbări-cheie, în principal legate de motoare, pneuri şi antrenamentele libere din zilele de vineri. Aceste schimbări au fost făcute pentru a reduce costurile, pentru a face echipele mici mai competitive şi pentru a încuraja spectacolul.

MOTOARE

Ca şi în 2006, va exista în continuare obligativitatea folosirii motoarelor pentru două curse, penalizarea pentru nerespectarea acestei reguli fiind retrogradarea cu 10 locuri pe grilă. Fiabilitatea ar trebui în mod normal să fie mai bună faţă de 2006, întrucît dezvoltarea motoarelor a fost “îngheţată” încă din octombrie 2006, la cursa din China.

Această măsură a fost luată pentru a reduce costurile, eliminîndu-se o mare parte din fondurile necesare pentru dezvoltarea motoarelor. Echipele vor fi nevoite să se concentreze pe alte zone ale maşinii pentru a cîştiga în viteză, neavînd voie să se mai atingă de motoare.

PNEURI

Componente vitale pentru o maşină de Formula 1, pneurile vor fi în centrul atenţiei în 2007 mai mult ca niciodată. Din acest sezon va exista un singur furnizor de pneuri, Bridgestone. Aşadar, gume identice pentru toată lumea.

Producătorul japonez va oferi un singur tip de pneu, cu patru compoziţii: tari, medii, moi şi supermoi. Fiecare echipă va trebui să folosească obligatoriu două tipuri de pneuri de uscat la fiecare cursă, una dintre aceste două urmînd a fi marcată pentru ca spectatorii să-şi dea seama ce tip de pneuri sînt folosite.

Existenţa unui singur furnizor de pneuri va avantaja echipele care lucrează de mai mult timp cu Bridgestone, în special Ferrari. Japonezii vor să combată însă ideea că Ferrari va fi avantajată, argumentul fiind acela că pneurile pentru 2007 sînt complet diferite de cele folosite de echipele Bridgestone în 2006. Într-adevăr, testele de iarnă au arătat că şi alte echipe s-au adaptat bine noilor gume.

Un lucru bun referitor la existenţa unui singur furnizor de pneuri este faptul că pneurile vor fi mai tari (şi deci mai lente) decît în 2006. Acest lucru înseamnă aderenţă scăzută şi, implicit, un accent mai mare pe talentul pilotului. Testele au arătat că este nevoie de un stil de pilotaj mai fin pentru a pune în valoare noile pneuri, astfel că piloţii mai agresivi vor fi nevoiţi să-şi adapteze stilul noilor condiţii.

ANTRENAMENTE LIBERE

Faţă de 2006, antrenamentele libere de vineri au fost lungite de la 60 la 90 de minute. Prima sesiune va începe la 10:00, iar cea de-a doua la 14:00, pentru a oferi fanilor mai multă acţiune pe circuit. Echipele nu mai au voie să folosească a treia maşină, însă au voie să folosească pilotul de teste în locul unui titular, dacă doresc acest lucru.

Foarte important, regula ca motorul să ţină 2 curse nu se va aplica zilelor de vineri. Acest lucru înseamnă că un pilot care va începe antrenamentele de vineri cu un motor nou nu va fi penalizat. Totodată, un titular al cărui motor se află la al doilea weekend poate să protejeze motorul pentru calificări şi cursă, folosind unul nou vineri.

A treia sesiune de antrenamente libere va fi tot sîmbăta dimineaţa, va avea tot 60 de minute ca şi pînă acum şi va fi urmată de sesiunea de calificări de după-amiază. Calificările vor fi formate tot din trei părţi, în ultima dintre acestea piloţii trebuind să intre cu cantitatea de benzină cu care vor lua startul în cursă.

SAFETY-CAR


Schimbări interesante în ceea ce priveşte maşina de siguranţă. Astfel, cînd aceasta intervine, nici o maşină nu va mai avea voie să intre la boxe, pînă ce toate maşinile nu se aliniază în spatele safety-car-ului. Această regulă anulează astfel avantajul celor care opreau imediat la boxe pentru realimentare cînd maşina de siguranţă ieşea pe pistă.

Înainte de revenirea safety-car-ului la boxe, orice maşină întîrziată situată între maşini aflate în turul de conducere trebuie să le depăşească pe acestea şi să treacă în faţa safety-car-ului. Apoi trebuie să parcurgă circuitul pînă ajunge în spatele celorlalte maşini.


COMISARII DE CURSĂ

Comisarii de cursă pot impune penalizări pe grila de start.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor