Se anticipează investiții masive în personal

Se anticipează investiții masive în personal
Timp de două zile se va discuta despre transformarea digitală și efectele pe care aceasta le are asupra noastră ca indivizi.

După numeroase ediții de succes, un nou eveniment Business Days dedicat antreprenorilor și managerilor din România va avea loc în perioada 14-15 decembrie, la Cluj-Napoca, în cadrul Liberty Technology Park. Tema centrală a evenimentului va fi transformarea digitală și efectele pe care aceasta le are asupra noastră ca indivizi, ca societate și în special asupra organizațiilor din mediul economic. Pe parcursul celor două zile, se va discuta despre principalele trenduri ce caracterizează vremurile noastre și care sunt oportunitățile și provocările generate de fenomenul de tehnologizare.

Special pentru această ediţie, organizatorii au derulat în perioadă octombrie- noiembrie 2016 un studiu comparativ Cluj versus București referitor la impactul factorilor disruptivi ai revoluției digitale asupra pieței muncii și asupra nevoilor de dezvoltare a abilităților și competențelor personalului din Cluj pe un eșantion de 274 de manageri de resurse umane, CEO, directori generali și antreprenori. Studiul arată că factorii de schimbare care vor afecta puternic piața forței de muncă pe termen scurt (până în 2020) sunt: creșterea aspirațiilor și impactul în economie al femeilor, creșterea inadaptabilității populației tinere la schimbările de pe piața muncii, tendința de schimbare a modului de lucru către un program flexibil, volatilitatea geopolitică și urbanizarea rapidă – acestea din urmă având tendința de stabilizare ușoară pe termen mediu și lung.

Dezvoltarea clasei de mijloc

Factorii de schimbare pe termen mediu (până în 2030) sunt reprezentați de: dezvoltarea clasei de mijloc, creșterea speranței de viață și îmbătrânirea populației, schimbarea modului în care muncim, volatilitatea politică și creșterea impactului femeilor în economie. Potrivit studiului, principalele strategii pe care companiile din regiune le vor adopta pentru a se adapta la schimbările ce vor avea loc pe piața muncii sunt diverse: investiții în dezvoltarea abilităților angajaților (78,5% la Cluj față de 67,9% în București) și programe de internship pentru tineri (69,2% în Cluj față de 64,3% în București), colaborarea cu furnizori de programe de training și dezvoltare personală și profesională (56,9% în Cluj față de 50% în București), colaborarea cu instituțiile din învățământ pentru adaptarea curriculumului la noua realitate și dezvoltarea unor programe specifice care să ajute la o mai bună asimilare a absolvenților pe piața muncii (50,8% în Cluj față de doar 28,6% în București).

În ceea ce privește barierele de care se lovesc managerii de HR în implementarea strategiilor potrivite, cei din regiunea Cluj au răspuns că principalele bariere sunt: constrângerile care țin de resursele disponibile (32,8% în Cluj față de 25,9% în București), insuficienta înțelegere a schimbărilor disruptive (10,9% în Cluj față de 11,1% în București) și presiunea din partea acționarilor pentru profitabilitate pe termen scurt (10,9% în Cluj față de 7,4% în București). „Cluj Business Days 2016 va fi o ediție specială, cu multă informație și conținut valoros, în cadrul căreia vor conferenția peste 100 de speakeri de top străini și români, pe durata celor două zile, în peste 40 de sesiuni¨, a precizat Liana Marin , CEO Mass Media Consulting, MMC.

Printre speakerii invitați vor fi și personalități de renume internațional, dintre care: Jim Bagnola – international speaker, executive coach și expert în leadership, Simon Robinson – profesor de etică aplicată și profesională la Universitatea Metropolitană din Leeds, Imani Kyaruzi – lector la QA Business School din cadrul Universității Ulster din Birmingham și autor a numeroase cărți de specialitate, Sofie Sandell – social media speaker și specialistă în digital leadership. Evenimentul se adresează antreprenorilor, managerilor, specialiștilor și managerilor din HR, dar și celor care sunt interesați de principiile leadership-ului și ale coordonării de echipe, specialiștilor și managerilor din vânzări și customer service, specialiștilor și managerilor de marketing și comunicare sau social media.

Pentru prima oară, ediția va fi gamificată cu numeroase premii și surprize, pentru cei care vor opta să participe la concursurile online inițiate de organizatori.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase