SEAT işi face intrarea la categoria 4X4

SEAT işi face intrarea la categoria 4X4
ORADEA – Pentru că sloganul „Auto Emocion”, al constructorilor spanioli de la SEAT este gol de conţinut dacă nu se referă la toate genurile de senzaţii pe care le poate oferi şofatul, ibericii au adăugat acum veriga lipsă în lanţul emoţiilor oferite de automobilele care îmbină rigurozitatea germană cu spiritul latin în cel mai fericit mod.

Altea Freetrack, cel mai tânăr membru al familiei cu sediul în Toledo este primul crossover din istoria companiei. Pornind de la reţeta încercată de cei de la Renault, cu RX4, cei de la SEAT au montat la varianta Altea XL un sistem de transmisie la toate roţile, obţinând un monovolum compact cu tracţiune integrală.

Sălbaticul familiei

Trei zile de teste cu Freetrack pot elimina orice urmă de scepticism pe care o manifestă cei care însă văd în acest model doar un Altea XL capabil să iasă şi pe teren accidentat atunci când este cazul. Garda la sol înălţată cu 40 de mm şi apărătoarele de plastic, menite să protejeze caroseria pe hârtoapele pe care le ia în piept, sunt diferenţe care sar în ochi la prima vedere faţă de modelul de inspiraţie. La acestea se adaugă, în interior, un sistem multimedia, cu monitor de 7 inch ce coboară din plafon, care poate adopta MP3, DVD, laptop sau console de joc, făcând astfel mai plăcută călătoria. Pentru că interiorul este generos şi cald, în contrast cu exteriorul sportiv şi dinamic, Freetrack este şi o ideală maşină de familie. În sprijinul argumentului familial vine şi portbagajul de aproape 600 de litri. Climatizarea bi-zonă, senzorii de ploaie, de lumină şi de parcare, cruise control-ul, computerul de bord, ESP, EPS şi şase airbag-uri fac parte din dotarea standard a fiecărui model.

Putere economicoasă

Transmisia integrală se face cu un diferenţial central Haldex, sistem care transferă instantaneu cuplul de pe puntea faţă spre puntea spate în condiţii de pierdere a tracţiunii. Freetrack este dotat cu una dintre cele două variante de motorizare, un 2.0 TFSI, de 200 de cai putere, şi un 2.0 TDI, de 170 de cai. Deşi ceva mai „leneş” la demaraj – dacă o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 8,7 secunde se poate numi aşa – modelul TDI – cel testat de noi – vine cu avantajul unui consum minuscul pentru o maşină atât de puternică. 5,7 litri la suta de kilometri, în regim mixt, cu clima în funcţiune, aceasta este performanţa verificată în urma celor trei zile de teste. Chiar şi fără să fii un fan al hibridelor monovolum-crossroad, nu poţi nega plăcerea pe care o descoperi la volanul unui Freetrack, deşi se vor găsi cârcotaşi care să spună că, pornind de la un preţ de 25.000 de euro, cu taxe incluse, automobilul spaniol este un pic cam scump. O simplă testare a aptitutidinilor şi talentelor Freetrack le poate demonstra contrariul.

Valentin Buda



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase