Şeful CNADNR trebuie să plătească pentru Autostradă!

De Veronica Bursaşiu
6Comentarii
Şeful CNADNR trebuie să plătească pentru Autostradă!
Suntem ocoliţi de investitori, din cauza stării deplorabile a DN 76 şi a veşnicei „fata morgana” Autostrada Transilvania.


Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova şi şeful CNADNR Narcis Neaga promiteau, în cadrul conferinţei în construcţii, organizată de Federaţia Patronilor Bihor, că în septembrie 2014 vor fi reluate lucrările la Autostrada Transilvania. „Suntem în octombrie 2015 şi lucrările nu au început. În 2016, autostrada trebuia să fie gata!”, a declarat marti omul de afaceri Vasile Fonoage, vicepreşedinte al FPB. Sătui de promisiuni, oamenii de afaceri, cer demisia de onoare a şefului CNADNR, iar dacă acesta nu consideră că trebuie să plece, cer demiterea lui de către conducerea Ministerului Transporturilor.

„Aici sunt banii d-voastră!”

Un cap de pod al Autostrăzii Transilvania. Trebuia să fie şantierul în paragină situat între comunele Cetariu şi Sălard, locul ales de patronii bihoreni pentru a ilustra managementul dezastruos de la CNADNR. Un mastodont de ciment şi fier beton în care s-au invetit miliarde, lăsat în paragină. Un loc din care, în ciuda faptului că autorităţile din Cetariu încearcă să-l păzească deşi nu au nici o obligaţie în acest sens, dispare fierul beton şi tot ceea ce se poate fura. Alte 40.000 de asemenea proiecte zac în România uitate de autorităţi, în diverse stadii. „Domnii Şova şi Neaga s-au jurat pe cele mai sfinte lucruri, aici la Oradea, că lucrările vor începe în septembrie 2014. Prin Federaţia Patronilor demarăm, la nivel regional, iar prin UNPR, la nivel naţional, procedurile de demitere ale domnului Neaga ”, a spus Ioan Lucian, preşedintele FP Bihor şi a UNPR.

santier Miliarde îngropate FOTO: V.B. ©

„Nu sunt nici cinic, nici ironic sunt pur şi simplu îngrijorat că nu ne putem conecta la Europa. Acest drum trebuia să fie gata, jumătate din cât mai era de făcut. Nu s-a escavat nici o roabă. Cu toţii suntem prejudiciaţi de lipsa infrastructurii în Bihor. Sunt îngrijorătoare promisiunile care se fac cu multă convingere şi nu sunt acoperite de fapte. În fişa postului celor de la CNADNR scrie că trebuie să repare şi să facă drumuri. N-au făcut-o, e momentul să cerem o altă echipă la vârful CNADNR. O regulă clară spune că atunci când nu merge ceva, schimbi. În condiţii normale, orice firmă care funcţionează cum funcţinează CNADNR se desfiinţa ”, a spus vicepreşedintele Federaţiei Patronilor Bihor, Vasile Fonoage. Dintre pierderile invocate, FPB a amintit firma Mercedes care a decis să nu investească în România, ci în Ungaria, Gheorghe Silaghi, patronul firmei de transport Rozoti Spedition, a explicat că înregistrează pierderi de circa 20% din cifra de afaceri deoarece şoferii sunt nevoiţi să se târască pe drumurile naţionale. Şi la fel ca el, alte 1000 de firme de transport din Bihor.

„600 de kilometri de la Oradea la Bucureşti, îi facem în 10-12 ore, pe autostradă i-am face în 6-7 ore. „Nu putem face livrări înspre Deva pentru că nu găseşti transportatori care să accepte să meargă pe DN 76”, a adăugat Vasile Fonoage. „Turismul pierde până la 60% din ceea ce ar trebui să încaseze pentru că nu avem această autostradă” a punctat Ioan Lucian. Acesta a ţinut să transmită pe adresa CNADNR şi a Ministerului Transporturilor, că FPB şi UNPR doresc să facă parte dintr-o comisie consultativă care să ofere „sugestii şi propuneri” pentru a urni lucrările la autostradă şi pe DN 76.

„Atrag atenţia asupra DN 76!”

Aşa şi-a început discursul primarul de Ştei Iulian Bălaj prezent la conferinţa de presă organizată de Federaţia Patronilor Bihor la Cetariu. „Lucrările în curs au lăsat desfundate şi impracticabile străzile din oraş. Pe cei 1300 de m ai străzii Miron Pompiliu , stradă care se află pe DN 76, oamenii circulă cu autovehicule şi căruţe. Vreau să atrag atenţia că 800 de elevi fac naveta zilnic spre centru pe această stradă. Un elev a fost deja acroşat de o maşină. Toată lumea circulă pe drum, troatuare nu mai există. Pe aceeaşi stradă trec zilnic 400 de oameni, care au adresă aici. La aceştia se adaugă 800 de angajaţi de la European Food. Situaţia pe întreg parcursul drumului e deosebită şi spun asta ca un om care fac ruta Ştei- Oradea de 4 ori pe săptămână. Pe DN 76 nu mai pot fi respectate regulile de circulaţie. Sunt semafoare poziţionate în locuri unde nu se fac lucrări, care doar blochează. Cerem Guvernului să ia rapid măsuri şi să finanţeze aceste lucrări! Noi, primarii din zonă ne raliem oricărui demers menit să deblocheze situaţia!”, a spus primarul Şteiului.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor