Semnificatia marcilor de masini

15Comentarii
Semnificatia marcilor de masini
Toate marcile de automobile au în spate o poveste, iar siglele sînt cele care poarta in ele o intreaga istorie. In cele ce urmeaza va prezint semnificatiile celor mai cunoscute embleme din lumea auto.

ALFA ROMEO

Crucea rosie si sarpele care decoreaza sigla Alfa Romeo reprezinta emblema orasului
de resedinta a marcii – Milano, crucea amintind de Cruciade. Figurina care este
mancata de sarpe reprezinta un sarazin.

AUDI

Cele patru inele care alcatuiesc sigla Audi reprezinta cele patru companii
din consortiul Auto-Union din 1932. Acestea erau DKW, Horch, Wanderer si Audi.
Dupa razboi, numele Audi (care in latina inseamna “a auzi”) a disparut,
insa in 1965 si-a facut din nou aparitia, folosind ca logo cele patru inele.
Numele Audi este totodata varianta latinizata a lui Horch, care in germana inseamna
tot “a auzi”.

BMW

Medalionul BMW reprezinta o elice de avion în miscare, albastrul semnificand
cerul. Aceasta deoarece BMW (Bayerische Motoren Werke – Uzinele de motoare
din Bavaria) a construit motoare pentru avioanele militare germane in al doilea
razboi mondial.

CITROEN

Simbolul ales de Andre Citroen pentru automobilele sale provine de la activitatea
de inceput a acestuia in industria auto. Citroen a început prin a construi
roti de transmisie, cele doua V-uri rasturnate reprezentînd “dintii”
de pe rotile respective.

FERRARI

Calutul cabrat purtat astazi de masinile Ferrari a fost la început emblema
unui faimos pilot italian de avioane din primul razboi mondial, Francesco Baracca,
decedat in misiune. Parintii acestuia l-au convins pe Enzo Ferrari sa adopte
pe masinile sale de curse simbolul fiului lor.

FORD

Harold Wills, mana dreapta a lui Henry Ford, castigase bani in tinerete tiparind
carti de vizita, iar cand Henry se afla in cautarea un logo pentru marca lui
de automobile in 1903, Wills s-a pus pe treaba. Tipul de litera de pe sigla
Ford este acelasi folosit de Wills pe cartile de vizita. Ovalul a aparut in
1912, iar fondul albastru in 1927, o data cu lansarea lui Model A.

LAMBORGHINI

Logo-ul Lamborghini este simplu de descifrat: este vorba de un taur dezlantuit.
Ferruccio Lamborghini iubea coridele. Acest lucru reiese nu numai din logo,
ci si din numele purtate de automobilele Lamborghini de-a lungul timpului. Aproape
toate au purtat numele unor tauri celebri sau ale unor rase nobile de tauri.

LOTUS

Literele ingemanate din partea de sus a siglei sunt initialele fondatorului
Lotus, Anthony Colin Bruce Chapman. Nu se stie de ce a ales numele Lotus pentru
compania sa. Fondul verde este celebra nuanta British Racing Green, purtata
de masinile de curse britanice, iar fondul galben simbolizeaza zilele insorite
pe care Chapman le dorea pentru compania sa.

MASERATI

La fel ca în cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezinta orasul de resedinta
al marcii. Tridentul este simbolul traditional al orasului Bologna, locul unde
se construiau inainte automobilele Maserati.

MAZDA

Logo-ul Mazda a fost realizat de Rei Yoshimara, un renumit creator de imagine
pentru corporatii, V-ul reprezentînd o pereche de aripi intinse. Pentru
Mazda, acestea simbolizeaza “creativitatea, simtul misiunii, delicatetea
si flexibilitatea caracteristice marcii”.

MERCEDES-BENZ

Steaua în trei colturi reprezinta dominatia Mercedes-Benz asupra uscatului,
marii si aerului. A aparut pentru prima data in 1909 pe un Daimler, in 1926
fiind adaugata cununa de lauri pentru a marca unirea cu Benz. Sigla actuala,
steaua într-un cerc, a fost folosita prima data in 1937.

MITSUBISHI

Cele trei diamante (sau trei romburi) ale siglei Mitsubishi reprezinta elicea
unui vapor, amintind de activitatea de inceput a constructorului nipon.

PEUGEOT

Leul de pe sigla Peugeot provine de la emblema orasului Belfort, loc unde a
fost construit unul dintre primele modele Peugeot. Autorul emblemei orasului,
Bartholdi, este unul si acelasi cu sculptorul care a realizat Statuia Libertatii
din New York.

PORSCHE

Emblema Porsche este in mare parte identica cu cea a orasului Stuttgart, construit
pe locul unei ferme de armasari – de unde si calul de pe sigla. Coarnele
de cerb si dungile ros-negre provin de la steagul Regatului Wurtemberg (actualmente
landul Baden-Wurtemberg).

RENAULT

Rombul Renault a fost la inceput doar o emblema amplasata pe capota. In spatele
ei se afla claxonul, iar din 1922 centrul siglei a fost taiat, pentru a permite
sunetului sa patrunda. A inceput cu o forma circulara si a devenit romb în
1924.

SKODA

Sageata inaripata de pe sigla marcii cehe nu are o semnificatie anume, in afara
faptului ca sugereaza viteza.

SUBARU

Subaru a fost prima marca japoneza care a folosit un nume derivat din limba
japoneza. Se refera la un grup de sase stele din constelatia Taurus, cunoscute
in japoneza si sub numele de “mutsuraboshi”. Este vorba de Pleiade.

TOYOTA

Sigla Toyota contine trei elipse care reprezinta inima clientului, inima produsului
si progresul tehnologic si oportunitatile nelimitate ale viitorului. In japoneza,
“toyo” semnifica abundenta, iar “ta” inseamna orez.
In unele culturi asiatice, cei binecuvîntati cu o abundenta de orez sunt
binecuvantati cu multa bogatie.

VOLKSWAGEN

Povestea siglei Volkswagen este simpla. Aceasta contine literele V si W: „volks”
înseamna “a poporului”, iar “wagen” – “masina”.


VOLVO

Volvo înseamna “eu merg” in latina, iar cercul marginit de
o sageata este semnul conventional pentru fier – bogatia cea mai cunoscuta
a Suediei. Cercul si sageata reprezinta scutul si sageata lui Marte, la randul
lor simboluri pentru fier.



15Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor