Şi-a definit stilul propriu în capitala modei, Milano

De Veronica Bursaşiu
Reactualizat la:
1Comentariu
Şi-a definit stilul propriu în capitala modei, Milano
Istituto Marangoni „hrăneşte” industriile internaționale din întreaga lume cu absolvenți de prestigiu.

Recent, unul dintre aceşti absolvenţi a devenit beiuşeanca Ioana Degău. Absolventă a Facultăţii de Arte Oradea, Ioana a ales să-şi desăvârşească stilul în capitala modei, la Milano. Istituto Marangoni are sedii în cele mai importante capitale culturale ale lumii şi an de an îşi consolidează legăturile istorice și cele mai recente cu cele mai importante companii și personalităţi de pe piaţa de lux a modei, a artei, a designului. Încă de la înfiinţare, în 1935, Istituto Marangoni a avut scopul de a oferi celor care aleg această prestigioasă instituţie de învăţământ posibilitatea formării lor cu cele mai bune mijloace pentru a se exprima în mod creativ. Astăzi, Institutul Marangoni e un adevărat laborator de estetică, un centru al culturii în stil european, cu o amprentă specific italiană.

milano8

Este posibil să-i înveți pe alţii modă? Aceasta a fost întrebarea pe care Giulio Marangoni – celebru pentru hainele sale, care erau deja purtate de aristocrația italiană – şi-a pus-o în 1935. Pentru a răspunde la această întrebare, el a fondat Istituto Artistico dell’Abbigliamento Marangoni. Patru generații de profesioniști din 106 țări și-au testat talentele. „Am ales programul de Master la Istituto Marangoni din dorinţa de a evolua, de a mă specializa şi de a-mi defini un stil propriu, care în acelaşi timp să poată fi uşor asociat trendurilor. De ce Milano? În primul rând, oraşul milanez, cu locaţiile şi arhitectura sa, debordează de inspiraţie, iar moda este pe primul loc. Nu degeaba Milano reprezintă una dintre cele mai importante capitale ale modei. Pentru a putea studia la un institut cu renume ai nevoie de un buget consistent, din păcate, deoarece chiria, taxele şcolare, toate sunt costisitoare. Dar toate acestea, după experienţa pe care am trăit-o la această şcoală, au meritat efortul”, explică Ioana Degău.

milano2

Colaborare cu branduri

La Milano învață studenţi din întreaga lume. „Colegii mei s-au dovedit simpatici, prietenoşi, fiecare având un stil şi personalităţi deosebite. În mare parte colegii erau asiatici, dar cei mai apropiaţi şi dragi mie au fost o colegă coreeană şi un coleg din Ucraina. Am păstrat legătura cu ei şi pentru viitor ne dorim un parteneriat”, spune designerul Ioana Degău. Profesorii îşi transferă expertiza lor şi sunt gata să îi instruiască pe studenţi pentru a fi parte din excelența profesioniștilor din industria de mâine, permițându-le să contextualizeze învățarea la clasă în realitățile de pe piață. Toate acestea se realizează printr-un contact constant cu cele mai bune companii de modă şi design, care la rândul lor caută la Istituto Maranagoni specialişti care să lucreze în companiile lor.

milano6

„Profesorii care pentru un an ne-au îndrumat şi ne-au oferit informaţii preţioase şi de mare folos au fost foarte exigenţi pentru a putea scoate tot ce a fost mai bun din noi. Am avut ocazia de a colabora cu două branduri cunoscute în lumea modei italiene şi nu numai. Brandurile cu care am colaborat au fost Marcobologna şi Stella Jean. Fiecare companie ne-a prezentat tema şi cerinţele, făcând şi un rezumat al brandului, pentru a putea înţelege stilul acestuia. Colaborarea a constat în propunere de colecţii și accesorii. Pentru Marcobologna am creat 12 ţinute prêt-à-porter şi am realizat designul a şase imprimeuri, care au fost apoi aplicate pe unele dintre piesele vestimentare. Pentru Stella Jean am propus o colecţie capsulă având şase ţinute, şase imprimeuri şi 9 accesorii, acest brand punând foarte mult accent pe styling”, explică Ioana Degău.

milano3

Pentru designer, cursurile cele mai atractive au fost cele de grafică în Photoshop, illustrator şi indesign, simiologie, metode de cercetare, istoria modei, product management şi, normal, cursul principal de Fashion collection. „Am învăţat şi aplicat procesul de realizare a unei colecţii la un nivel foarte ridicat, la standardele cerute de o companie de modă, fiind aptă de a mă descurca în tot ce ţine de lansarea unei colecţii: metode de cercetare a trendurilor, realizarea unui «moodboard» şi stabilirea temei colecţiei, realizarea schiţelor tehnice, alegerea potrivită a materialelor, îmbinarea pieselor vestimentare, proces numit şi styling, detalii, accesorii, schiţe finale. Acum lucrez la o nouă colecţie, cu care doresc să particip la festivaluri de modă la noi în ţară şi nu numai”, a spus Ioana Degău.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor