Societăți antreprenoriale pentru studenţi

Societăți antreprenoriale pentru studenţi
Finanţarea Societăţilor Antreprenoriale Studenţeşti se va face prin bugetul consolidat al universităţii Oradea.

Universităţile din România ar putea avea societăţi antreprenoriale studenţeşti. Un proiect de ordin în acest sens a fost publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi supus dezbaterii publice.

Proiectul prevede că o Societate Antreprenorială Studenţească are următoarele atribuţii principale: elaborarea de materiale destinate informării şi orientării studenţilor în realizarea proiectelor, raportat la faptul că posibilitatea sistemului educaţional universitar de a produce într-un termen mediu competenţele solicitate de mediul socio – economic este în continuă schimbare, organizarea de activităţi de mentorat pentru studenţii care vor să înfiinţeze un start-up, încurajarea colaborării mentor – student în vederea consolidării şi dezvoltării unor elemente ale competenţelor practice profesionale necesare viitorilor absolvenţi la nivelul învăţământului educaţional superior.

Totodată, proiectul de ordin prevede că societăţile antreprenoriale studenţeşti organizează sesiuni de proiecte, cu scopul selectării unor propuneri care să fie înaintate consiliului executiv spre evaluare şi feedback, să organizeze concursuri pentru atragerea de finanţări pentru cele mai bune proiecte.

„SAS este condus de un Consiliu executiv din care trebuie să facă parte: profesori, oameni de afaceri locali şi studenţi. Consiliul executiv al SAS este condus de un preşedinte, care trebuie să fie cadru didactic membru al Consiliului, ales prin vot de membrii Consiliului şi numit prin decizie a rectorului. Preşedintele Consiliului executiv al SAS prezintă anual consiliului de administraţie un raport asupra serviciilor oferite, publicat apoi pe site-ul instituţiei de învăţământ superior. SAS se subordonează academic senatului universităţii şi administrativ rectorului. Baza materială necesară desfăşurării activităţilor SAS se asigură de către instituţia de învăţământ superior organizatoare”, mai este prevăzut în document.

De asemenea, finanţarea SAS se va face prin bugetul consolidat al universităţii, iar în scopul asigurării/dezvoltării activităţii SAS instituţia de învăţământ superior poate atrage fonduri nerambursabile şi alte resurse extrabugetare.

„În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului Ordin, fiecare instituţie de învăţământ superior acreditată va elabora propria metodologie de aplicare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale SAS, aprobat de către senatul universităţii, cu respectarea prevederilor prezentului Ordin“, se precizează în proiect.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !