Soluţia PD pentru Oradea: aeroport nou-nouţ!

40Comentarii
Soluţia PD pentru Oradea: aeroport nou-nouţ!
ORADEA - Mai-marii PD au ieşit joi la rampă cu o idee de natură să resusciteze întreaga zonă economică a euroregiunii Bihor – Hajdu-Bihar: construirea unui aeroport nou-nouţ la nord de Oradea!

Adică o investiţie evaluată deja la 100 milioane de euro, menită să concureze cu aeroportule din Cluj-Napoca şi Timişoara. „Modernizarea actualei locaţii a aeroportului ar costa 50 milioane de euro, a arătat Ştefan Seremi, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor. Mai mult, aeroportul de azi blochează dezvoltarea Oradiei spre Nojorid. Un nou aeroport ar trebui să facă faţă celor din Timişoara şi Cluj”.

Atât Seremi cât şi Petru Filip au pus accentul pe faptul că noul aeroport va fi unul regional, urmând să fie situat la nord de Oradea, în vecinătatea Autostrăzii Transilvania. „Noul aeroport ar trebui să fie la 10-20 km de autostradă, şi ar fi interesant pentru cei din Debreţin, Satu Mare şi Sălaj”, a spus Seremi, completat apoi de primarul Oradiei. „Am pierdut trenul în 1995-1996, iar acum trebuie să inventăm ceva nou pentru a putea concura cu Timişoara şi Cluj. Un aeroport regional la Oradea ar servi o zonă de circa 700.000 de locuitori pe o rază de 100 km”, consideră Filip, care evaluează că noul aeroport s-ar întinde pe 80-100 de hectare.

Atragerea Debreţinului

Petru Filip acceptă faptul că noul concept lansat de către liderii PD Bihor nu va fi simplu de pus în aplicare, având nevoie de acceptul Consiliului Judeţean, al Autorităţii Aeronautice, trebuie găsită zona în care să fie construit aeroportul. De asemenea, mai trebuie consultată şi partea maghiară, liderii oraşului Debreţin şi ai Autoguvernării Hajdu-Bihar. „E clar că pentru a avea succes cu acest aeroport regional nou trebuie să atragem clienţi din zona Debreţin, mai ales că ei nu pot suporta singuri legăturile internaţionale”, spune Filip.

De aceea, aeroportul va trebui situat astfel încât accesul pasagerilor din Debreţin să fie cât mai rapid. Aşadar, la nord de viitoarea autostradă, în zona Sălard – Diosig – Săcueni. „Aeroportul va trebui situat între Oradea şi Debreţin, pentru a fi atractiv”, susţine şi Petru Filip.

Pentru ca aeroportul să fie şi mai viabil, ar trebui construită şi o şosea rapidă, în linie dreaptă, între cele două oraşe, idee ce a fost susţinută de către primarul Debreţinului şi şeful Autoguvernării Hajdu-Bihar, în cadrul ultimei vizite la Oradea. Tot atunci s-a vorbit şi despre o colaborare între Debreţin şi Oradea.

Problema banilor

De unde finanţare? Având în vedere faptul că actualul aeroport ar urma să funcţioneze până la inaugurarea celui nou, amortizarea investiţiei prin valorificarea terenului de sub aeroportul actual nu se va putea face decât pe termen mediu şi lung. Aşadar, pare-se că mai-marii oraşului şi judeţului se gândesc, încă o dată, la un mega-credit. De ce nu o finanţare europeană? Ce ziceţi, se poate, domnilor din vârful administraţiei locale şi judeţene?

Călin Corpaş




40Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor