Soluţie de trafic în Centrul Civic – Magheru

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:
35Comentarii
FOTO: Google maps
FOTO: Google maps
Sectorul Mobilitate urbană are cea mai mare alocare din POR Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, 81% din 36 de milioane de euro.

„La trecerea peste Podul Dacia spre Magheru avem mereu ambuteiaj”, spune primarul Ilie Bolojan.

Soluţia propusă un pasaj subteran care să plece din zona Inspectoratului de Poliţie din Parcul Traian, să treacă pe sub liniile de tramvai şi să iasă în zona Hotelului Dacia, cu giraţie la începutul Parcului Brătianu. Asta ar permite circulaţie continuă spre dealuri iar bretelele pentru viraj dreapta ar asigura conectarea cu şoselele existente.
3bolojan-la-harta

Lărgirea Podului Dacia la şase benzi ar fi conexată cu acest proiect. Maşinile care intră pe pod dinspre Averescu şi cele care vin din Parcul Traian spre pod nu ar mai trebui să cedeze trecerea celor de pe bulevard, având benzi dedicate.

Pasajul subteran figurează în lista de proiecte care ar putea fi finanţate pe destinaţia Mobilitate urbană. Primarul a arătat că nu toate cele prinse în lista de propuneri vor fi finanţate, dar solicitanţii au obligaţia de a prezenta proiecte în valoare dublă faţă de sumele care le-au fost repartizate.

solutia-de-trafic-centrul-civic-magheru

Mobilitate urbană

Proiectele de Mobilitate urbană cu care se prezintă Primăria sunt:

– Legătura Centura Oradea (giraţie Calea   Sîntandrei)–Autostrada A3 (Biharia)

– modernizarea drumului de legătura dintre Oradea şi Oşorhei

– drum de legătură între Oradea şi Sînmartin

– modernizarea drumului de legătură dintre Oradea şi Paleu

– creşterea capacităţii reţelei majore de străzi (lărgirea str. Sucevei la 25 m si reconfigurarea profilului străzii Avram Iancu, în vederea dezvoltării componentei pietonale şi ciclistice şi creşterii calităţii spaţiilor comerciale pe relaţia universitate – centru istoric

– reabilitarea infrastructurii rutiere (calea Bihorului – tronson de la str. T. Neş până la intersecţie cu str. Paleului; al. Gojdu; str. Spiru Haret; str. Teatrului; str. Patrioţilor; str. Postăvarului; str. Moscovei; str. G. Coşbuc; str. G. Bariţiu; str. Aurel Lazăr; Parcul Traian; str. Ep. Mihai Pavel; str. Jean Calvin; str. Arany Ianos; str. IL Caragiale; str. Mihai Eminescu; str. Franz Schubert; str. Snagovului; str. Dunărea; str. Samuil Micu Klein; str. Octavian Goga; str. Vlădeasa; str. Gen. T. Moşoiu)

– promovarea unui program de reconstrucţie a unora dintre elementele infrastructurii rutiere (lărgiri străzi, modificări ale razelor curbelor, modificarea geometriei intersecţiilor pentru creşterea nivelului de serviciu, etc.) (str. Episcop Ioan Alexi; str. Card. Alex. Todea; str. Cucului; str. Gh. Pituţ; str. Ioan Pop Reteganul; str. Macului; str. Caişilor; str. Cireşilor; str. Colinelor; str. Dâmbului; str. Dimitrie Anghel; str. Piersicilor; str. Răspântiilor; str. Renaşterii; str. Soarelui; str. Strugurilor; str. Viilor; str. Arinului; str. Cantonului; str. Gh. Doja; str. Livezilor; str. Piatra Craiului; str. Plaiului; str. Rozelor; str. Sofiei)

– reabilitare Strada Calea Bihorului – Tronson Pod Theodor Neș – Intersecţie drum de legătură intre Strada Suișului şi Calea Bihorului

– proiectarea, reproiectarea şi realizarea unor îmbunătăţiri ale infrastructurii rutiere şi pentru infrastructura de tramvai a oraşului (pod peste Peţa în zona str. Universităţii şi str. Armata Română; pod Dacia (între bd. Gh. Magheru şi str. Cele Trei Crişuri)

PMUD XII.1

–  construirea unui terminal intermodal în zona Gǎrii Centrale

– alinierea parcului de vehicule OTL la cerinţele dezvoltării durabile (înnoirea parcului de vehicule al OTL SA, cu autobuze tip EURO 5 și 6 sau cu combustibili alternativi)

– modernizarea parcului de tramvaie

– realizarea unei remize de tramvai în partea de vest a orașului

– realizarea celui de-al treilea triunghi pentru deservirea liniei 2 (intersecţia Emanuel)

– linie nouă de tramvai în partea de sud a orașului

– reabilitarea căii de rulare a tramvaiului (concomitent cu „înierbarea” terasamentului)

– construcţia de pasaje supraterane și subterane pentru fluidizarea traficului – pasaj subteran Piaţa E. Gojdu: pasaj subteran Piaţa Cetăţii, pasaj subteran Piaţa Gojdu, pasaj subteran giraţie
– amenajare locuri de parcare subterane

– construcţia de pasaje supraterane şi subterane pentru fluidizarea traficului
– pod peste Peţa ȋn zona str. Feldioarei – Cartierul Ceyrat;
– pod rutier peste Crișul Repede ȋntre str. Plevnei și str. Szigligeti Ede.

– reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piaţa Ferdinand

– amenajare zona pietonală str. Independenţei

– pietonalizare strada Aurel Lazar

– reabilitare, modernizare strada Vasile Alecsandri, inclusiv prin refacerea reţelei de ilumiant public şi mobilier urban

– definitivarea unei reţele de piste pentru biciclete

– construirea de parcări pentru biciclete (Universitate; Autogara Nufărul; Grădina Zoologică; Parcul 1 Decembrie; Parcul IC Brătianu; Magazinul Crişul; Gara CFR)

– crearea de puncte pentru închirierea bicicletelor (Campusul Universitar, Parcul Mihai Viteazul, Parcul Piaţa 22 Decembrie, Autogara Nufărul, Podul Carol I, capăt tramvai Rogerius etc. Aceste puncte pot constitui un sistem „Bike-sharing”

– dezvoltarea unui centru utilat cu un sistem de

 



35Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor