Mutată peste Centură fără soluţie realistă, acces rutier sau pietonal, Piaţa 100 va fi legată de oraş printr-un drum colector şi o pasarelă pietonală și ciclistică peste Centură. Va lega viitoarea stație de tramvai de pe malul Peței, pe strada Traian Blajovici și zona de peste Centură, spre Leroy Merlin. Pasajul are la capete două rampe până la înălțimea de 2,80 metri, între cele două capete situându-se pasarela propriu-zisă, având o lungime de 300 metri. Pasarela va sta pe 10 piloni, amplasați la distanțe de 25 până la 38 de metri între ei, cea mai mare lărgime fiind la traversarea Centurii. Stâlpii pe care se sprijină această pasarelă vor fi din beton, iar partea de tablier și de sistem de protecție este formată din grinzi metalice, peste acest tablier urmând a fi turnată o placă de beton, care să asigure o bună circulație peste șoseaua de centură. Lățimea pasarelei va fi de 4 metri, câte 2 metri pe fiecare direcție de mers, urmând să fie folosită atât de bicicliști cât și de pietoni. „La trecerea spre Leroy Merlin există două posibilități de coborâre de pe rampă: o rampă înclinată înspre Piața 100 și, de asemenea, o spirală pe care se poate coborî în așa fel încât să existe și posibilitatea de a merge la nivelul solului către zona Era Shopping Park, printre coridorul de aterizare a avioanelor și șoseaua de centură”, a precizat primarul Ilie Bolojan.
Finanţarea pentru această lucrare e încă incertă, administraţia locală sperând şi la bani europeni.
Drum sub pământ
Legătură Calea Aradului – strada Ogorului se va face prin spatele Era Shopping Park și Calea Ogorului, la girația de la colțul Cimitirului Rulikowski. Va fi un drum nou, cu o lungime de 900 metri, pe două benzi, cu trotuare pe toată lungimea.
„Acum suntem în faza de realizare a documentațiilor. Avem o negociere cu Era Shopping Park să ne dea în administrare gratuită acel drum, ca să nu mai investim pentru el. Cea mai complicată porțiune este cea de traversare pe sub culoarul de zbor, care în fapt este o porțiune de drum acoperit, de două benzi, cu o lățime pe carosabil a celor două benzi de 7 metri și două trotuare laterale de câte un metru, această subtraversare permițând circulația mașinilor care au un gabarit mai mic de 3,5 metri”, a explicat primarul Ilie Bolojan.
Structura de protecție a acestui drum acoperit este din tablă ondulată, care va asigura înălțimea de 3,50 metri în această zonă. Aceasta va fi acoperită de o suprafață de pământ în așa fel încât la nivelul superior să nu depășească nivelul pistei de aterizare, acestea fiind condiționări din partea Autorității Aeronautice.
Costul estimat al acestei lucrări este de aproximativ 1,1 milioane euro, ea urmând să fie realizată din bugetul local. Documentaţia trebuie predată de proiectanţi în 1 mai. „Ne propunem ca în cursul acestei luni să finalizăm procedurile juridice, să obținem un acord de la aeroport pentru darea în administrare a acelei porțiuni de aproximativ 2.000 de metri de teren care ar fi afectată, să dăm un vot în Consiliul Municipal pentru preluare în administrare și, desigur, sper că vom primi de la Consiliul Județean, și le mulțumesc anticipat pentru acest lucru, un vot de dare în administrare pe perioada execuției lucrărilor, în așa fel încât să putem în luna mai să demarăm procedura de proiectare și de execuție a acestei lucrări”, a spus primarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!