Strategia parcărilor orădene, în dezbatere publică

De Cristina Ghilea
Reactualizat la:
18Comentarii
Strategia parcărilor orădene, în dezbatere publică
Credeţi că edificarea de parcări supraterane şi desfiinţarea celor de pe asfalt este soluţia pentru degajarea Centrului istoric?

Cum va place ideea de a avea abonament de parcare pentru o singură maşină pe familie iar a doua să fie taxată dublu? Ideile au fost puse de Primărie în dezbatere publică, joi, în Sala Mare a Primăriei.

Propunere: „abonamentul standard pentru rezident se va limita la o maşină pe familie. Pentru a doua maşină tariful va fi dublu”.

Joi după-amiază, de la ora 17:00, în sala mare a Primăriei are loc dezbaterea publică privind „Strategia de parcări a municipiului Oradea”.

Setul de măsuri pus în discuţie conţine propuneri de gestionare şi amenajare de parcări în cartiere şi în Centrul istoric dar şi politici tarifare noi. „Oradea va avea în vedere menţinerea actualului număr de parcări. În acest sens se va urmări respectarea unui plafon de 6.000 de locuri de parcare în Centrul istoric, în zona delimitată de străzile pietonale şi de o rază de 300 m de la parcările existente sau care sunt planificate a fi executate. Dacă se va crea un spaţiu de parcare în afara străzii în zona cu plafon, unul de pe stradă va trebui desfiinţat pentru a menţine un număr egal. Această strategie va permite îmbunătăţirea şi extinderea zonelor pietonale şi crearea de noi piaţete publice”, se arată în document.

Acesta stipulează că toate veniturile din parcări vor fi folosite exclusiv pentru amenajarea altor locuri de parcare şi pentru extinderea spaţiilor pietonale din zona centrală: „veniturile strânse nu sunt doar o formă de impozitare aplicată automobiliştilor. Banii încasaţi nu se vor amesteca în bugetul general al oraşului. Veniturile vor fi alocate sectorului de transport. O componentă importantă va fi amenajarea de noi locuri de parcare. În zona rezidenţială a oraşului, cartierele de blocuri, unde în multe zone există un deficit de locuri de parcare amenajate, vor fi amenajate, anual, până în 2020, cel puţin 2000 de locuri de parcare”.

Mai scump sub pământ

„În condiţiile în care un metru pătrat de spaţiu de parcare costă dublu într-o parcare subterană faţă de una supraterană, acolo unde este posibil se vor construi parcări supraterane. În condiţiile în care aceste parcări au un front vizibil la stradă, acesta va fi amenajat în aşa fel încât să aibă funcţiuni de birouri sau comerciale cel puţin la parterul faţadei, atât pentru a îmbunătăţi aspectul stradal, cât şi pentru amortizarea mai rapidă a acesteia”, este o altă prevedere pusă în discuţie.

Complementar, abonamentele anuale nu vor mai permite reduceri iar abonamentul standard pentru rezident se va limita la o maşină pe familie. Pentru a doua maşină tariful va fi dublu.

Tarifele de parcare de pe stradă vor fi stabilite în aşa fel încât în acelaşi interval orar să fie mai ridicate decât tarifele din parcările din afara carosabilului, în aşa fel încât ultimele să devină mai competitive.

În zona pieţelor şi în parcarea de la Primărie se va menţine un sistem de parcare cu o primă perioadă de timp gratuită (30 de min. sau o oră), urmată de o creştere treptată a tarifului, cu cât se staţionează mai mult. Aceste măsuri descurajează blocarea locurilor de parcare o perioadă mai lungă de timp şi generează mai multe locuri disponibile de-a lungul unei zile. JB-C.GH.



18Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor