Strategii împotriva agresivităţii între copii

De Crina Dobocan
Caută strategii împotriva agresivităţii
Caută strategii împotriva agresivităţii
Stabilesc strategii eficiente în combaterea fenomenului bullying, atât în şcoli, cât şi în alte instituţii din comunitate şi societate.

Mediul disfuncţional de acasă (părinţi divorţaţi, părinţi care au o relaţionare deficitară, conflicte frecvente sau încurajarea ori modelarea agresivităţii din partea părinţilor), grupul de prieteni şi influenţa acestuia, anturajul în care se dezvoltă copilul şi stima de sine scăzută. Aceştia sunt, potrivit psihologului şcolar Ioana Drugaş, câţiva dintre factorii care conduc spre agresivitatea între copii.

don-orione-2

„Stima de sine scăzută poate fi un factor de risc pentru a apărea agresivitatea, în special în cazul fenomenului bullying, atunci când un copil ştie că are anumite minusuri, dar vrea să le acopere sub o mască. În această situaţie, copiii folosesc adesea agresivitatea, hărţuirea şi intimidarea. Factor de risc poate fi chiar mediul şcolar, care este, într-adevăr, destructurat, care încurajează atitudinea agresivă, care încurajează atitudinea de competiţie disfuncţională. Din punct de vedere al factorilor de risc, aceştia pot să fie de la nivel individual până la nivel de societate. Fenomenul bullying este de mult timp prezent în şcoli, pe stradă, în cartiere, în grupurile de prieteni, în familie. Cu alte cuvinte, fenomenul bullying poate să se instaleze în oricare mediu sau grup social”, a declarat psihologul Ioana Drugaş.

Fenomen

Agresivitatea în şcoli poate fi o manifestare a fenomenului bullying. Din martie 2016 până în prezent, o echipă interdisciplinară derulează o campanie anti-bullying în şcoli, intitulată „Stop răutăţilor!”. Echipa anti-bullying este formată din cinci studenţi de la Psihologie (Anca Vernon, Simona Bot, Corina Chiorean, Ovidiu Micloş şi Tudor Hodişan) şi psihologul şcolar Ioana Drugaş (Liceul „Don Orione” Oradea). Activităţile de informare sunt organizate la cererea unităţilor şcolare.

Campania are ca scop informarea elevilor despre fenomenul bullying şi consecinţele sale, iar până în prezent au fost informaţi peste 1.800 de elevi, din 20 de unităţi şcolare bihorene. Centrul Cultural Italian şi Liceul „Don Orione” din Oradea au organizat ieri, în Sala Mare a Primăriei Oradea, o masă rotundă cu tema „Împreună pentru a combate fenomenul bullying!”.

don-orione-15

Scopul discuţiilor a fost acela de a stabili un set de strategii eficiente în combaterea fenomenului bullying, atât în cadrul şcolii, cât şi în alte instituţii din comunitate, societate.

În urma acestei campanii, care s-a dovedit a fi extrem de utilă în rândul elevilor, Centrul Cultural Italian din Oradea, reprezentat prin directorul Luigi Marzio și președintele Raimondo Ercole, doreşte să dezvolte acţiunile de prevenţie şi intervenţie asupra fenomenului bullying.

Masa rotundă a fost moderată de directorul Liceului „Don Orione”, prof. Alexandru Stoica, și de psihologul școlar Ioana Drugaș.

ioana-drugas-don-orione Ioana Drugaș ©

„Tinerii sunt comoara cea mai de preț a familiei și a societății. După modelul în care sunt educați și mediul în care cresc, ei vor fi soarele sau furtuna zilei de mâine. Prin această campanie dorim să ne asigurăm de faptul că ei vor fi soarele societății noastre”, afirmă prof. Alexandru Stoica.

don-orione-1



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !