Supervizează implementarea modelului Kronstadt în Bihor

De Veronica Bursaşiu
Hizo Zoltán, directorul executiv al Asociației Bihor West Professional
Hizo Zoltán, directorul executiv al Asociației Bihor West Professional - © Foto: FAN
50 de copii învață , în acest an, după modelul german, în Bihor. Ei se pregătesc pentru meseriile de sudor, mecanic auto și operator CNC.

Hizo Zoltán este directorul executiv al Asociației Bihor West Professional. Mandatul fostului jurnalist este de trei ani, iar el va face tandem cu Liana Boangiu care este președinte al Consiliului Director. Rolul lor este acela de a superviza implementarea modelului Kronstadt în școlile din Bihor. După înfiinţarea în anul 2012 a Şcolii Profesionale Germane Kronsdath din Brașov a devenit model naţional. Este prima şcoală profesională în sistem dual german din România şi a fost înfiinţată cu susţinerea a 18 companii din regiunea Braşovului. Școala oferă elevilor o formare profesională sub îndrumarea atentă a companiilor. Tinerii învaţă meserii tehnice căutate pe piaţa muncii, în condiţiile cele mai moderne şi performante. După trei ani de pregătire preponderent practică, elevii ies de pe băncile şcolii cu competenţele necesare pentru a începe o carieră profesională, având prioritate la angajare în cadrul firmelor partenere.

Nu e deloc neglijabil faptul că elevii înscriși în sistemul de învățământ dual beneficiază de o bursă de 400 lei/lună. Întâmplător sau nu, modul va fi implementat în Bihor de Hizo Zoltan, brașovean la origine. Acesta va duce la îndeplinire ceea ce conducerea asociației a aprobat, respectiv strategia de dezvoltare pentru anul 2019, aceasta fiind axată pe atragerea de noi membrii, dezvoltarea sistemului dual și conceperea unui plan de marketing necesar promovării conceptului.

Bihor West Professional are la bază un parteneriat între Consiliul Județean Bihor Selina SRL, Drumuri Orășenești SA, Autobara SRL, Delwer System SRL, Parcuri Industriale Bihor SA. „Conform statutului Asociația Bihor West Professional s-a constituit în scopul promovării învățământului profesional și creșterii atractivității acestuia în rândul elevilor cu pregătire medie, al creării unui cadru optim pentru susținerea performanței în învățământul preuniversitar din Județul Bihor și al pregătirii elevilor capabili de performanţă prin activităţi extrașcolare în cadrul grupelor de excelenţă, în concordanţă cu standardele Uniunii Europene şi cu specificul societăţii româneşti”, a spus Hizo Zoltan. Pentru anul școlar 2019-2020, asociația a înregistrat cereri pentru școlarizarea a 140 de elevi. Aceștia sunt interesați de meseriile: sudor, mecanic auto, dulgher, zidar și fierar betonist.

FACT BOX:

Obiectivele Asociației:
-sprijinirea tinerilor care urmează forme de învățământ profesional
-promovarea și susținerea activității didactice de performanță la toate disciplinele, asigurarea unui cadru organizat pentru realizarea unui schimb de experiență eficient, modern și racordat la
cerințele societății moderne;
-sprijinirea profesorilor care obțin perfo
rmanțe deosebite cu elevii, în organizarea activităţilor specifice disciplinei, de promovare a intereselor profesionale,
de realizare a pregatirii continue
științifice de specialitate;
– susţinerea acumulării şi aprofundării cunoştinţelor de către elevii capabili de performanţă prin activităţi de pregătire in cadrul grupelor de excelenţă in
concordanţă cu standardele Uniunii
Europene şi a specificului societăţii româneşti;
– stimularea spiritului de competiţie în rândul elevilor capabili de performanţă prin motivarea lor financiară;
– susţinerea şi promovarea intereselor cadrelor didactice, ale elevilor, părinţilor şi ale conducerilor unităţilor şcolare din Județul Bihor în relaţiile
cu Ministerul Educaţiei Naționale,
Inspectoratul Şcolar Județean Bihor, Universitatea Oradea, cu administraţiile centrale şi locale și cu alte organizaţii naţionale şi internaţionale;
– promovarea comunicării şi colaborării între profesorii care obțin performanțe cu elevii, a schimbului de experiență și de idei;
-facilitarea schimbului de informaţii în domeniul disciplinei cu organizaţii similare din ţară şi din străinătate;
-sincronizarea realităţilor curriculum-ului şi a practicii şcolare din învăţământul preuniversitar cu cerinţelor mediului universitar;



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !