Tata Motors va produce masina care merge cu aer!

Reactualizat la:
4Comentarii
Tata Motors va produce masina care merge cu aer!
Recent, BBC a anuntat ca Tata Motors vrea sa construiasca o masina propulsata cu ajutorul aerului comprimat. Indienii reusesc astfel sa ramana in centrul atentiei lumii auto, dupa recenta lansare a celei mai ieftine masini noi din lume, Tata Nano.

Aceasta idee a propulsiei cu aer va fi finalizata destul de repede, posibil chiar anul viitor. Nu va inchipuiti ca Tata Motors a dezvoltat aceasta tehnologie. Proiectul apartine unui inventator francez, Guy Negre, care a dat celor de la Tata Motors dreptul de a-l implementa in serie.

Teoretic, principiul e relativ simplu. Masina, care se numeste deocamdata OneCAT, va fi echipata cu un propulsor cu cilindri, dar pistoanele vor fi antrenate de un flux puternic de aer comprimat si nu de aprinderea combustibilului ca la motoarele clasice. Aerul sub presiune va fi stocat in rezervoare solide din fibra de carbon, integrate in structura sasiului. In oras, aceasta sursa de propulsie va fi suficienta pentru deplasarile normale si in plus…aerul nu costa nimic, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu exista emisii de CO2. Viteza maxima a masinii ar trebui sa fie, conform inginerilor, de 110 km/h, deci OneCAT este destinata traseelor urbane.

Rezervoarele de aer comprimat se pot incarca in doar trei minute la un compresor de mare capacitate. Cum acesta solutie nu este mereu la indemana, inginerii vor echipa masina cu un compresor care, conectat la o sursa de curent normala, va putea umple complet rezervoarele in doar 4 ore.
OneCAT

De asemenea, OneCAT va primi un sistem de incalzire a aerului care intra in cilindri pentru a mari presiunea, dar si autonomia masinii. Acest sistem, care foloseste combustibili clasici, deci si polueaza, va fi necesar pentru deplasarile mai lungi, dar cei ce s-au ocupat de proiect spun ca nivelul consumului de combustibil clasic va fi unul foarte redus.

Masina ar urma sa debuteze pe piata anul viitor, dar mai sunt niste aspecte care trebuie studiate. Primul si cel mai important este siguranta in caz de accident. Exista riscul ca deteriorarea rezervoarelor, care inmagazineaza o presiune uriasa, sa duca la dezintegrarea masinii. Totusi, francezul care a pus la punct proiectul, spune ca rezervoarele nu vor exploda ci vor elibera presiunea relativ controlat in caz de accident astfel incat sa nu se desprinda fragmente periculoase din rezervoare, care sa puna in pericol integritatea ocupantilor.

Masina va avea un pret extrem de convenabil, spun cei de la Tata Motors, dar va fi preferata probabil pe piata locala si eventual de ecologisti. Asta pentru ca masina, al carei sasiu este facut din fibra de sticla, cantareste doar 350 kg si va fi lipsita probabil de elemente si sisteme de confort pentru ca adaugarea acestora ar ingreuna prea mult masina.



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor