Taxa auto devine taxă de poluare

2Comentarii
Taxa auto devine taxă de poluare
ORADEA – Controversata taxă auto de prima înmatriculare este pe care să se transforme din taxă de mediu în taxă de poluare. Taxa auto 2008 Taxa 2008 Nivelul taxei in functie de poluare Grila cotelor de reducere a taxelor

Conform ultimului proiect al Guvernului României noua taxă ar trebui să scadă odată cu vârsta maşinii, faţă de actuala taxă de înmatriculare care creşte odată cu vechimea maşinii. Astfel, taxa creşte de până la trei ori în cazul maşinilor noi şi scade de circa zece ori în cazul maşinilor vechi.

Această regulă, impusă de Comisia Europeană, este explicată de ministrul Mediului Attila Korodi prin faptul că o maşină veche va polua o perioadă mai scură de timp, comparativ cu una nouă. „Noua taxă auto respectă principiile C.E., iar Comisia lucrează în prezent la o taxă unică pentru toate statele membre. Cu cât maşina este mai aproape de casare, cu atât sursa de poluare va dispărea mai repede”, este de părere Attila Korodi. Noua taxa de prima înmatriculare va intra în vigoare la 1 iulie 2008, dacă va fi aprobată de Guvern, în şedinţa din această săptămână, iar apoi de Parlament.

Bine sau rău?

Noua taxă împarte piaţa auto din România în două tabere. Pe de o parte reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de maşini noi sunt de părere că noua taxă va transforma România în groapa de gunoi a Europei. „Să mareşti taxele la maşinile noi şi să le micşorezi la cele second-hand nu va însemna decât un singur lucru: România va deveni, foarte repede o groapă de gunoi pentru hârburile din Occident”, spune Constrantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România şi vicepreşedintele Uzinei Dacia Piteşti.

Pe de altă parte Liviu Dobrin, directorul Autovit, cel mai mare târg de maşini rulate din România, spune, în schimb, că prin noua taxă, Guvernul nu a făcut altceva decăt sa respecte legislaţia europeană în materie. „Taxa, în noua sa formă, nu va influenţa prea mult piaţa. Poate doar că, atunci când vor dori să cumpere o maşină, românii se vor gândi de două ori ce e mai rentabil. Să cumpere un Logan nou, la 8.000 de euro, sau sa ia un VW Golf din 2004, din Germania, la acelaşi preţ. Cred că un bun lucru pe care îl face această noua taxă este că oferă românilor posibilitatea reală de a decide ce vor să îşi cumpere”, spune Dobrin.

Păreri

„Noua taxă va umple România de rebuturile Europei. Taxa de mediu este complet întoarsă pe dos. Nu asta era menirea ai iniţială”, apreciază Nicu I., un taximetrist orădean.

„Guvernul nu va pierde nimic prin această taxă. Până acum maşinile Euro 3, de calitate mai bună decât Logan erau discriminate în faţa acestuia. Românii se vor orienta şi în continuare către maşinile Euro 3 sau Euro 4, unde scăderea taxei aproape că nu se simte. Prea puţin sunt cei care comercializează maşini Euro 2. Nimeni nu va merge până în Belgia să câştige 100 – 200 de euro la o maşină”, a declarat Ghiţă Curtui, unul dintre orădenii care se ocupă cu vânzarea de maşini second-hand.

De aceeaşi părere este şi un alt orădean care câştigă din vânzările de autoturisme de mâna a doua. „Cei de la guvernare nu sunt proşti. Au văzut că tendinţa românilor este de a cumpăra maşini noi sau de generaţie recentă. Astfel că ei câştigă din mărirea taxei pentru aceste maşini mai mult decât înainte”, spune Marcel Opriş.

Dan Birta



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor