Taxa auto, episodul lll

ORADEA - Presiunile exercitate de opinia publică la adresa guvernanţilor referitor la taxa auto, îi determină pe aceştia să se retragă pe poziţii mai moderate în ceea ce priveşte birul pe care se străduiesc să îl impună românilor.

După ce au avut probleme cu Comisia Europeană şi au fost obligaţi să propună un nou model de taxă, aliaţii liberalo-udemerişti au stârnit din nou nemulţumirea populaţiei. În faţa valului de proteste, ei sunt obligaţi să pregătească acum o a treia variantă, care să împace şi capra UE şi varza electoratului.

Trei lucruri bune

Dacă prima variantă de taxă, care este încă în vigoare, prevede perceperea unor sume enorme pentru maşinile mai vechi de 3-4 ani, spre nemulţumirea UE şi a potenţialilor cumpărători de maşini second-hand, cea de-a doua versiune a întors lucrurile exact pe dos. Astfel, maşinilor noi li se impune o taxă mult mai mare şi scade spectaculos pentru autoturismele vechi şi poluante.

În fine, cea de-a treia variantă, în pregătire, prevede taxarea în funcţie de normele de poluare, cuantumul taxei urmând să fie redus atât pentru maşinile vechi, cât şi pentru cele noi. Această opţiune respectă modelul practicat în câteva ţări ale Uniunii Europene, precum Franţa şi Austria. Dacă această formă a taxei va fi acceptată, atunci nivelul taxei de primă înmatriculare ar scădea pentru o maşină Euro 4, cu o capacitate cilindrică de 1.400 de cmc, cu până la 40%, respectiv până în jurul valorii de 250 de euro. De asemenea, proprietarii de maşini cu grad mai mic de poluare ar trebui să beneficieze de anumite recompense financiare.

Vânzări cu 35% mai mari

Chiar dacă recent, într-o ultimă tentativă de a prezerva cea de-a doua variantă a taxei de primă înmatriculare, ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian ameninţa că Ford şi Renault vor pleca din România dacă taxa nu rămâne, situaţie nu este atât de gravă. Dimpotrivă, dealerii de automobile trec printr-o perioadă extrem de bună pentru vânzări, mai ales datorită bulibăşelii create de guvernanţi în jurul taxei. „Luna ianuarie a acestui an a fost una foarte bună pentru vânzări. Comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut am vândut cu aproape o treime mai multe maşini, aceeaşi tendinţă fiind înregistrată şi la nivel naţional”, spune Cristian G., şef de departament vânzări la un dealer auto local.

Chiar dacă sunt convinşi că această creştere este una artificială, provocată de „ameninţarea” că taxele vor exploda în cazul maşinilor noi, dealerii sunt convinşi că reducerea substanţială a taxei de primă înmatriculare va fi benefică pentru toate categoriile de clienţi.

Valentin Buda



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !