Taxa auto triplată, ocolită prin Bulgaria de importatorii second-hand

20Comentarii
Taxa auto triplată, ocolită prin Bulgaria de importatorii second-hand
Vânzătorii caută soluţii de păcălire a taxei. Cea mai simplă: înmatricularea la bulgari. Dealerii se tem că taxele majorate se vor aplica şi retroactiv. Zăpăciţi” de decizia premierului de a tripla de la 15 decembrie taxa de primă înmatriculare pentru second hand-uri, dealerii din Târgul Vitan o coc de-o grevă în toată regula pe 13 decembrie.

Liviu Păunescu, negustor cu state vechi în Vitan, crede că noua taxă nu a fost gândită pentru stimularea uzinelor Dacia, ci pentru a încuraja importatorii de maşini noi: „Sunt interese la mijloc. Domnu’ Tăriceanu îşi protejează afacerile. Omul ştie că o să plece de la guvernare şi îşi pregăteşte scaunul. Ce zice, coborâm taxa de înmatriculare la maşinile noi care-s aduse de afară şi le ridicăm pe astea să nu mai se-aducă de dincolo”.

Gheorghe Ştefan, dealer de maşini vechi în Târgul Vitan, are 12 autoturisme aduse din import de care nu ştie cum să se scape mai repede. Dacă tot nu vinde, măcar face haz de necaz, având lipit pe parbrizul unui Ford Escort rablagit o ofertă croită special pentru şeful guvernului: „Ofertă pentru Tăriceanu, taxa triplată 600 euro, preţ bombă 1.500 euro, reducere de la 2.350 euro”.

În spatele tonului glumeţ, vânzătorul din Vitan caută soluţii de păcălire a noii taxe: „Am intrat deja în legătură cu bulgarii şi am pus anunţuri în parbriz la maşini că intermediez înmatriculări la bulgari. Am o Alfa Romeo full-options cu tapiţerie din piele din ’97 pe care o dau cu 2.500 euro, cu ofertă la pachet că dacă clientul vrea, i-o înmatriculez în Bulgaria cu 500 euro: 400 costă taxa şi 100 e comisionul meu de deranj. E boierie faţă de 4.000 euro, cât o să mă coste să-i pun numere româneşti după data de 15”. Ca să se facă economie la sânge, dealerii micuţi de second-hand-uri vor să se unească mai mulţi, să încarce câte un trailer cu maşini şi să dea procură unuia dintre ei să se ocupe de formalităţile birocratice pentru toţi.

 

Au îngheţat importurile din Germania

Cristian Popescu, directorul adjunct al Autovit, a aflat de la dealerii mari din târg că aceştia au îngheţat importurile de maşini second-hand din Germania şi că, pentru a evita plata noii taxe, de-acum încolo vor să procure pentru revânzare second-hand-uri înmatriculate deja în România de la firmele de leasing, în ale căror parcuri auto se pare că s-au înmulţit maşinile confiscate de la posesori intraţi în incapacitate de plată a ratelor.

Temerea cea mai mare a vânzătorilor de maşini vechi din târgul Vitan e că taxa triplă de primă înmatriculare se va aplica şi retroactiv, pentru automobilele introduse în România încă de acum o lună: „Maşinile au fost aduse înainte, dar n-au apucat să fie înmatriculate datorită faptului că acuma se stă câte două luni de zile la RAR ca să poţi să prinzi loc pentru a-i face cartea de identitate. Noi ne plăteam taxa, dar pentru că nu am reuşit să facem cartea de identitate la timp suntem stresaţi că o să ne pună să plătim taxa triplată. Dacă-i aşa ne-a terminat. Ni le luăm acasă şi le ţinem în garaj”, se tânguieşte Liviu Păunescu.  O parte din dealeri speră în luarea în considerare a datei înscrise pe numerele provizorii: „Normal ar fi trebuit să ne înregistreze undeva cu cărţile, că am venit în România cu ele şi să ne permită să  le înmatriculăm pe taxa veche. Am luat şi numere provizorii cu data de dinainte de 15 decembrie. Nu ştiu dacă o să ţină cont de ele, dar e o dovadă că maşina a fost în ţară”.

 

Gandul

.

Noile valori ale taxei auto


Taxa auto s-a triplat



20Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor