Taximetrişti care „umblă” la ceasuri

Taximetrişti care „umblă” la ceasuri
La accidentul petrecut marţi pe Borşului s-au adunat zeci de taximetrişti care şi-au pus întrebări despre necesitatea verificării ceasurilor de marcat din trei în trei luni.

„Doar le-au verificat la instalare si omologare. Nu e vorba doar de taxa
de verificare. Pierdem o jumatate de tura de munca si uite ce se mai poate întâmpla!”,
ni s-a plâns un taximetrist care a fost completat de un altul: „Ce
ar fi daca s-ar verifica trimestrial si ceasurile de la apa sau calorifere?
Macar daca s-ar pune mai repede în functiune standul acela, ca banii stiu
sa ne ia Metrologia”.

Pe de alta parte, conducerea Inspectiei Intrajudetene Metrologie (IIM) Oradea
precizeaza ca verificarile sunt reglementat pe plan national pentru a-i descuraja
pe taximetristii lacomi si ca, la controale, se gasesc ceasuri de marcat la
care s-a umblat ca sa înregistreze mai mult, niciodata mai putin. Si ca
normele metrologice nationale impun verificarea ceasurilor taxi de marcat fie
pe stand fie pe o sosea etalonata si marcata dar care sa nu aiba gropi, viraje
sau obstacole.

„Tronsonul de pe Borsului e singurul loc în preajma Oradiei care
respecta conditiile de sosea neteda si rectilnie. De aceea s-a si etalonat si
marcat, functionând ca atare din 1991.”, explica directorul Dorel
Cret al IIM Oradea.

Vizavi de numarul mare de accidente de pe «Soseaua Mortii», directorul
Cret recunoaste ca s-au cautat alternative: „Fiindca acolo exista un risc
sporit datorita traficului intens am mai avut o tentativa pe drumul judetean
de Livada. Dar drumul s-a degradat si taximetristii, pe buna dreptate, au refuzat
sa mai mearga acolo. Asa am revenit pe Borsului. Însa se porneste si se
opreste în afara carosabilului. Iar taximetristii sunt soferi profesionisti
si nu cred ca exista vreunul sa refuze un client pentru o cursa pe Borsului
pe motiv ca acolo e trafic intens.”

În aceste conditii, solutia optima, indicata dealtfel si de taximetristi,
ramâne standul.

„Dupa repetate sedinte, s-a reusit proiectarea si construirea unui stand
de verificare în 2004 în incinta Biroului de Metrologie. Standul
a fost finalizat de o firma din Craiova, singura care a mai realizat astfel
de standuri în tara.

Probabil si pentru ca a fost printre primele realizate, stand-ul nostru mai
da rateuri, nerespectând abatarea maxima de 2%.

Miercuri va veni un cercetator de la Institutul din Bucuresti pentru a încerca
din nou sa corecteze patinarile dintre roata si rola. Va dati seama ca si inspectorii
nostri ar prefera sa faca aici verificarile, cu o telecomanda si un blocnotes,
decât sa iasa pe vânt, ploaie, ger sau arsita pe Borsului. Ca sa
nu mai vorbim de conditiile de siguranta.”, conchide Dorel Cret.

Cristian Horgos



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase