Timisoara, promovata in Anglia, Germania si Italia ca si destinatie pentru City Break

De Marcel Hoster
Timisoara, promovata in Anglia, Germania si Italia ca si destinatie pentru City Break
Timisoara, promovata in Anglia, Germania si Italia ca si destinatie pentru City Break
Cel puţin odată, fiecare dintre noi s-a gândit la ofertele turistice de tip City Break. Deplasări de scurtă durată, de obicei peste sfârşitul de săptămână, la preţuri convenabile. La iniţiativa Camerei de Comerţ Timiş, mai multe instituţii şi firme locale au încercat stabilirea unui program special pentru promovarea Timişoarei ca şi destinaţie pentru acest tip de turism.

Relaţiile bune de colaborare pe care Camera de Comerţ Timiş le are cu mai multe instituţii similare din străinătate ar putea fi cheia succesului pentru transformarea capitalei Banatului într-o destinaţie pentru turismul de tip City Break. Chiar şi în acest moment există numeroşi turişti care vin în oraşul de pe Bega la sfârşit de săptămână special pentru distracţie. Acest tip de turişti poate fi cu succes suplimentat cu cei care ar face turism adevărat. Numai să ştim să le prezentăm ce avem de oferit!

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş a avut iniţiativa organizării unei acţiuni destinate dezvoltării turismului de incoming în Timişoara. Acţiunea s-a desfăşurat în parteneriat cu Primăria Municipiului Timişoara, cu instituţii de artă şi cultură (teatre, operă, filarmonică, muzee etc.), agenţii de turism şi tour-operatori, linii aeriene, restaurante, hoteluri, alte entităţi care prin activitatea desfăşurată pot stimula creşterea exportului de servicii turistice. În acest scop se doreşte elaborarea unor pachete integrate de servicii turistice de tip City Break. Acestea ar urma să fie promovate în Marea Britanie (în colaborare cu CCI Nottigham cu care CCIAT a încheiat un acord de colaborare), Italia şi Germania.

Participanţii la întâlnire îşi doresc promovarea Timişoarei în oraşele din Europa unde există curse de avion low cost şi includerea acesteia între destinaţiile turistice de sfârşit de săptămână.

Programul va conduce la rezultate pe termen scurt, mediu şi lung. Astfel, va creşte vizibilitatea oraşului în perspectiva candidaturii Timişoarei la capitală culturală europeană 2020, va creşte gradul de ocupare în unităţile hoteliere în perioada de weekend (până acum, turismul de tranzit şi cel de afaceri asigură gradul de ocupare în cursul săptămânii), rulajul unităţilor de alimentaţie publică, încasările la instituţiile de artă şi cultură.

„Transformarea competiţiei dintre firmele locale într-o relaţie de cooperare + competiţie este o construcţie de durată dar care pe termen mediu şi lung va aduce beneficii nete pentru toţi cei implicaţi.” a declarat evenimentului Menuţa Iovescu, director general al CCIAT.

Următoarea etapă în implementarea proiectului este organizarea unui workshop, la care va fi invitat Ioan Holender, originar din Timişoara şi cetăţean de onoare al Timişoarei, director al Operei de Stat din Viena pentru cea mai lungă perioadă din istoria acestei instituţii.

Noile pachete de tip City Break ar urma să fie disponibile începând cu anul viitor.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !