Tir-urile nu vor mai traversa ţara pe şosele, ci în tren

18Comentarii
Tir-urile nu vor mai traversa ţara pe şosele, ci în tren

Nu este vorba despre un accident în lanţ ci
despre un nou proiect al ministerului transporturilor!
Maşinile de mare tonaj ar putea să traverseze
România fără să mai circule pe
şosele. Metoda este simplă şi utilizată
în toată Europa: tir-urile sunt
încărcate în trenuri speciale şi sunt
transportate pe calea ferată până la
ieşirea din ţară!

Circulaţie sufocată de Tir-uri, cozi uriaşe
pe drumurile principale şi şosele distruse de
transporturile agabaritice! Sunt doar câteva dintre
problemele cărora autorităţile le-au
găsit rezolvarea!


“Toate camioanele vor fi încărcate pe trenuri
fără să mai utilizeze infrastructura
rutieră. Şoferii se pot odihni deoarece trenurile
vor avea cabine de dormit şi vagon restaurant şi
coboară după 9 ore de mers cu trenul”, a declarat
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul
Transporturilor.


Practic, autorităţile vor să creeze o
şosea feroviară, care să traverseze
toată ţara! Se vor folosi vagoane speciale, ce
pot transporta chiar şi 20 de tir-uri
încărcate!


“CFR marfă are în dotare 160 de vagoane
rolă, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele
mai tehnice vagoane din Europa şi doar câteva
ţări mai au aşa ceva: Eleveţia, Austria
şi Ungaria. Se pot face trei sau patru curse pe zi”, a
precizat Graţian Călin, director CFR Marfă.



Adică, cel puţin 60 de tir-uri pe zi, pe un
singur sens! Au existat mai multe posibile rute,
însă a fost selectată una singură.
Astfel, trenul special va pleca din gara Bucureşti
Progresul pe direcţia Roşiori, Craiova,
Filiaşi, Târgu Jiu, Simeria şi va avea ca
destinaţie finală gara Glogovăţ,
în apropriere de Arad!


Ultimele teste vor fi realizate săptămâna
viitoare, urmând ca acest nou sistem de transport
să fie operaţional în maximum două
luni. Mai există însă o singură
problemă: costurile.


În conditiile actuale, noul sistem de transport ar fi
totuşi scump. Deoarece pentru un traseu efectuat pe
şosea se plătesc aproximativ 300 de euro,
în timp ce pe calea ferata patronii ar plăti
pentru fiecare tir în jur de 500 de euro. Aşa
că acum autorităţile caută surse de
finanţare pentru reducerea costurilor.



Sursa: Realitatea TV



18Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor