Top 10 cele mai economice limuzine

Top 10 cele mai economice limuzine
Renumita revista britanica AutoExpress a efectuat recent un studiu pentru a arata care sunt cele mai putin poluatoare automobile executive.

In aceasta categorie intra automobilele care concureaza in segmentul mare si aici putem eumera trei nume mari respectiv Mercedes Clasa E, BMW seria 5 si Audi A6. Criteriile in urma carora a fost stabilit acest top 10 au fost gradul de emisii CO2 in atmosfera si consumul mediu de combustibil. Toate aceste modele au fost conduse in conditii de trafic diferit fiecare oferind performante si noxe diferite in functie de aceste conditii de rulare.

10. Saab 9-5 BioPower

Modelul suedez este singurul din acest test comparativ care este echipat cu un motor pe benzina. Secretul acestor performnate este datorat faptului ca Saab ofera acest model cu un motor supraalimentata care foloseste tehnologia BioPower. Propulsorul are o cilindree de doi litri si dezvolta datorita unei supraaliemntari soft o putere maxima de 150 CP. Momentul motor este de 240 Nm. Transmisia masinii este una manuala cu cinci rapoarte. Gradul de poluare a fost si la acest model mai mare decat cel dat de fabricant.

9. Volvo V70 D5 SE

Pe locul 9 se gaseste tot un model suedez reprezentata de Volvo V70. Aceasta masina este de factura noua si este dotat cu un motor diesel de ultima generatie. Numele sau este D5 si este in prezent cea mai puternica motorizare diesel a fabricantului. Configuratia sa este cu 5 cilindri in linie iar puterea maxima dezvoltata atinge un nivel de 185 CP. Momentul motor este si el la inaltime si anume 400 de Nm disponibili incepand cu o turatie de 2.000 rpm. V70 D5 a reusit sa polueze cu 209 g/km de CO2 valoare mai mare decat cei 172 g/km date oficial.

8. Audi A6 2.7 TDI

Locul 8 a a fost ocupat de catre modelul german Audi A6 2.7 TDI. Un element interesant a fost acela ca masina din test a fost echipata cu transmisia cu variatie continua (CVT) numita Multitronic. Datorita acestei transmisii cu rapoarte bine definite de fabricant a rezultata un consum mediu de motorina de 7.1 litri pentru 100 de km parcursi. Noxele masinii s-au situat la un nivel de 192.8 g/km.

7. Citroen C6 HDI

Marea berlina de clasa superioara a fabricantului francez Citroen, C6 a reusit sa polueze fix cat a mentionat constructorul in datele oficiale ale masinii. Astfel C6 are un grad de poluare cu CO2 de fix 230 g/km. Noile tehnologii inplementae motorului V6 HDI precum un filtru de particule autoregenerant si o injectie de ultima generatie a permis masinii sa ofere un consmu mediu de motorina de 8.7 litri pentru 100 de km parcursi. Cine doreste un Citroen C6 care sa polueze si mai putin poate alege motorizare 2.2 HDI care ofera o putere maxima de 172 CP.

6. Jaguar S Type Diesel

Un loc mai bun a ocupat modelul Jaguar S Type Diesel. Aceasta masina este echipata cu aceelasi motor V6 HDI care se gaseste si sub capota Citroenului C6. In configuratie V6 singurul propulsor diesel gasit pe modelele Jaguar ofera o putere maxima de 207 Cp si un moment motor de 435 Nm. Transmisia ZF este automata cu 6 rapoarte iar consumul mediu de motorina este de 6.8 litri pentru 100 de km parcursi.

5. BMW 535 d

Primul model fabricat de BMW care se gaseste in acest test se numeste 535 d si reprezinta cel mai puternic diesel din lume la categoria trei litri. Puterea maxima dezvoltata de acest motor este de 286 CP iar cuplul motor are o valoare foarte buna de 580 Nm. Noul BMW seria 5 utilizeaza tehnologia Efficient Dynamics fapt care a permis fabricantului sa afiseze un grad de poluare doar de 182 g/km de CO2. Modelul 535 d este echipat cu o singura transmisie automata cu 6 rapoarte. Consumul mediu de combustibil este si ele foarte mic in comparatie cu puterea dezvoltata, respectiv de 6.8 litri.

4. Volvo S80 D5

Volvo S80 D5 este cea de-a doua generatie a limuzinei de top a fabricantului suedez, modelul test fiind cel echipat cu motorul diesel D5 intalnit si pe modelul V70 D5. Cu o cilindree de 2.4 litri acest diesel moden dezvolta o putere maxima de 185 CP. Noxele se incadreaza in limita celor 169 g/km de CO2. Consumul mediu de motorina este si el de top si anume 6.4 litri.

3. Mercedes E 280 CDI

Pe podium in pozitia a treia se gaseste modelul Mercedes E 280 CDI. Motorizare care a permis celor din Stuttgart sa se plaseze in top este motorul V6 de trei litri CDI care dezvolta o putere maxima de 190 CP. Acest motor este varianta mai slaba a celui care echipeaza modelul E320 CDI si ofera un cuplu motor maxim de 400 Nm chiar de la o turatie de 1.400 rpm. Un detaliu care a avantajat acest model mare sa se claseze in top este echiparea masinii cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte. Consumul mediu de motorina este de 6.9 litri. Nivelul de poluare este de 191 g/km.

2. BMW 525 d

Pentru a nu ramane in urma BMW ofera spre comercializare modelul 525 d. Acesta foloseste cel mai user-friendly motor diesel cu 6a cilindri din lume. Cu o cilindree de trei litri acest propulsor dezvolta o putere maxima de 197 CP si 400 de Nm incepand cu o turatie de 1.300 rpm. Gradul de poluare afisat de acest BMW seria 5 este de 165 g/km CO2. Cu acesta BMW a demonstrat ca modelele sale diesel cu 6 cilindri in linie sunt printre cele mai performante si putin poluatoare din segment. Consumul mediu de combustibil este de 6.2 litri. BMW 525d este capabil sa atinga o viteza maxima de 237 km/h iar repriza de la 0-100 de km/h fiind atinsa in doar 7.6 secunde. Transmisia este manuala cu 5 rapoarte.

1. Mercedes E220 CDI

Prima pozitie este ocupata de catre berlina de clasa mare Mercedes clasa E. Motorul care ofera cel mai bun raport grad de poluare/consum este propulsorul CDI cu patru cilindri in linie. Acesta echipeaza modelul E220 CDI si ofera o putere maxima de 170 CP. Momentul motor este de 400 Nm si este disponibil incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Transmisia este manuala cu 6 rapoarte. Ca performante acest model afiseaza un consum mediu de combustibil de 6.3 litri pentru 100 de km parcursi. Viteza maxima este de 227 km/h, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 8.4 secunde.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !